'Cause I'm not able to convince myself

 
 
 
Vad är man när man är ingenting?
Vad kan jag egentligen förmedla då jag är tom?
Jag är varken glad eller ledsen eller arg.
Jag är ingenting.
 
Ikväll grät jag.
En vän sträckte ut en hand och jag lät det skölja över mig.
Jag har inte gråtit sedan dagen efter att allt blev svart.
 
Det är så obegripligt att det är knappt två veckor sedan.
För två veckor sedan fanns det inga tvivel.
 
Och ikväll är tvivel det enda jag har.
 
Jag är starkast i världen.
Det var du som sa det.
 
Men om jag är starkast i världen...
då är den här världen en ynklig plats att leva i.
 
För jag är inte stark.
Jag är förkrossad.
 
Men det spelar nog ingen roll.
För jag är ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0