Äventyrens onsdag

Ja, nu ska ni minsann få höra.

Vi började onsdagen i mejeriet, jag och Christine, precis som de tidigare dagarna. Cicco börjar prata om att hon har kvar biobiljetterna som hon vann på jobbet för några månader (?) sedan. Så hon frågade mig om jag inte ville hänga med henne på bio på kvällen. Vi bestämde oss för att se Bad teacher här i Kramfors.
    Men när vi står och ska köpa gottis till filmen börjar vi säga att om biljetterna inte fungerar här i Kramfors så åker vi till Härnösand och ser någon film där. Det skulle vi ju hinna... Eller vänta, ska vi kanske åka till Härnösand direkt i stället? Ska vi? Ja, det ska vi.

Sagt och gjort. Vi beger oss till den fiskluktande staden och går på bio där. Ser en film som heter Something borrowed och var heeelt underbar! En rolig sak var även att när vi kom dit, 20 minuter innan filmen började, fick vi veta att vi var de enda "än så länge" som bokat. Det vill säga att vi var ensamma i hela biosalongen! Haha, romantik på högsta nivå. I slutändan kom det faktiskt tre till men vad gjorde det när vi bara hade ögon för varandra? ;)

Vid kvart i tolv passerar vi Kramfors, och åker förbi Kramm där det är grillafton. Vi råkar se att det är helt sjuukt mycket folk här. Och vi börjar därmed spekulera i hur det vore om vi kanske skulle gå dit? Vi visste ju att klockan var mycket, och att Ciccan började jobba 08:00 dagen efter. Men ärligt, hur full skulle man hinna bli då? Vi ville ju bara träffa folk! Och man lever faktiskt bara en gång.

Så det blev utgång!

Vid halv tre-tre någon gång var jag hemma. Och hela världen snurrade runt mitt huvud. Men jag hade så jääävla kul hela kvällen och jag har bara Christine Carlsson att tacka för den otroligt impulsiva och härliga utgången (och biodaten). Gissar att det inte var sista gången :)

Nu har jag fått skriva av mig det där, och långt blev det märker jag nu. Men det skiter jag faktiskt i. Nu ska jag svida om och knyta på mig skorna för att ge mig ut på en liten promenad i det härliga vädret. Hoppas alla har en bra kväll och får en härlig helg!


Kommentarer
Postat av: Cc

Sjukt bra onsdag! :)))

2011-07-30 @ 19:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0