Dilemma i denna ljuva vintertid

Haha, alltså, jag vill börja det här inlägget med att tala om att jag har köpt universums skönaste handskar/vantar. Alltså nej, ni förstår inte, det är verkligen universums skönaste. De är i svart skinn, ett skinn som kallas "lammnappa" och är så otroligt mjukt och skönt. Inuti finns en liten "överraskning", dvs: de är fingerfodrade. Fodret är i skönaste jäkla fleecen jag någonsin upplevt. De kostade 349:- men jag kan säga att de var värda vartenda öre!

Hittade bara en enda jätteful bild, men jag måste ju ha någonting som ni kan relatera till så, varsågoda!

Ja, där är den i alla fall, min ena älskling. Men nu till dilemmat!:


Varenda dag sedan jag köpte de där vantarna har jag haft dem med mig vart jag än gått. Om jag så gått ut för att hämta posten, ca 50 meter från huset, har jag haft dem på mig. Det har inte spelat någon roll om det varit plusgrader, de har suttit på mina händer!

I dag, hade jag sanslöst bråttom när jag skulle till jobbet, trots att jag varit ute i så god tid. Inte förrän jag kommit ut till bilen och startat den, inser jag att jag glömt mina älsklingar inne! Och jag hade inte tid att springa in och hämta dem, tänkte att det nog inte var hela världen.

Nähä, tjena mitt bena! Klart som fan att det ska bli kallaste dagen på hela den här säsongen då! Hahaha, sååå jäkla typiskt mitt liv! Så där sitter jag inne på Konsum, mycket väl medveten om att frosten smyger sig på min bil mer och mer för varje minut. Otroligt medveten om att jag kommer få skrapa rutor när jag kommer ut - Utan mina fina vantar.

Haha jag vet, världens jäkla I-landsproblem. Men det stör mig! Hela mitt liv verkar vara uppbyggt på dessa sakliga och helt oviktiga problem. Men ja, det var tur för mig att min stängningspartner Petters skjuts inte hade kommit än, så han kunde hjälpa mig skrapa mina rutor, han som hade handskar! Sedan fick jag köra hela vägen hem, med händer som frös till is mot ratten och växelspaken som praktiskt taget VAR is!


Nej men herregud, vad långt det här blev. Nu skäms jag. "Ja men sudda bort det då" tänker många av er, "uppdatera det inte om du nu skäms så mycket". Men jag är inte dum i huvet, nu har jag suttit och skrivit allt det här och till och med letat upp en ful jäkla bild så nu tänker jag fan uppdatera också.

Sådeså. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0