Kaosmorgon

Ja vilken jääääkla morgon jag hade i dag! För det första var det bara ett lyckokast att jag vaknade i tid, eftersom jag ställt väckaren alldeles tokigt. Men jag var ändå ute i god tid och redan tjugo över åtta snurrade jag in på Konsumparkeringen och strax där efter kom Linn, som hade nyckel... Trodde jag, ja! För hon trodde nämligen att det var jag som skulle ha en nyckel, haha. Så jag ringde till min mamma då och frågade vad vi skulle göra, och det enda att göra var för mig att åka hem och hämta mammas nyckel.
    Så jag körde alltså till Bjärtrå och tillbaka (ca fem mil) på 25 minuter. Kände att det var en jädra snygg bedrift av mig, haha. Modigt, om inte annat. Dessutom passerade jag polisen i Frånö där de hade parkerat mitt emot ridskolan. Som tur var så var det ju precis efter kurvan och "uppförsbacken", och där kör man ju alltid 70 som är hastighetsbegränsningen, och därmed körde jag heller inte för fort. Skönt för mig att de inte såg att jag kört närmare 120 på 50-sträckan innan, haha! 
    Jaja, det gick ju bra i alla fall. Och vi hann med nöd och näppe öppna precis då vi skulle. Vi blev dock lite sena med brödet och diverse attiraljer. Men jag kommenderade Håkan (vakten) till höger och vänster vilket hjälpte lite. Han fick plocka upp tidningar och tända lyset i kylar osv. Så det var tur att vi hade honom där!
    Men så fort allt lagt sig och det började lunka på i det vanliga tempot, då lunkade det verkligen. Jag trodde aldrig dagen skulle ta slut. Jag hade dock tur i kassan också eftersom Håkan höll mig sällskap där med, haha. Jag säger ju att jag pratar mycket mer med vakterna än alla andra! Men ja, till slut var dagen till ända hur som helst så då åkte jag och plockade upp Danny sedan åkte vi på Jakten och hämtade upp våra sallader.
    Nu sitter jag här med hela familjen och tittar på något program om Sven-Göran Eriksson. Här är ditt liv eller någonting heter det, Ingvar Oldsberg som är programledare. Ganska roligt faktiskt :) Men jag ska gå och sätta mig och läsa nu tror jag, sedan blir det förmodligen en tidig kväll. Daniel skulle låna datorn och titta på Wallander i kväll så jag uppdaterar nog inte mer i kväll i alla fall. Ha det bra. Adjöss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0