Helgen är över

Och den här helgen har det hänt grejor vill jag lova! Eller ja, egentligen inte, men den har varit rätt annorlunda mot för hur våra helger brukar se ut. I fredags var den i och för sig ganska som vanligt, förutom att jag gick och la mig vid elva eftersom jag skulle upp och jobba på lördagen. Och den dagen var helt okej, även om det kändes jäkligt drygt att tillbringa en hel lördag på Konsum.
    Men då jag kom hem låg det i alla fall en liten, liten godbit på våran soffa och jollrade för fullt. Ronja hade kommit på besök. Hon är fyra månader och hennes föräldrar, som är vänner till familjen, skulle på fest. Så mamma hade tagit på sig, av någon helt oklar anledning, att vara barnvakt över natten. Och då jag kom hem blev hon först hur lycklig som helst, skrattade och hade sig (om de nu kan skratta då de är fyra månader?), men sedan tog vi på henne mössan för att vi skulle ta med henne ut på en promenad och hämta Eska (några andra vänners hund) samtidigt, och då blev det livat minsann! Hon tyckte inte alls om mössan, och skrek genom hela byn, i princip. Då vi kom bort till korsningen (för alla vet ju var korsningen ligger) någon gång somnade hon, och sov hela vägen hem. Men då vi kom hem var ju mamma tvungen att väcka henne så klart, och efter det var det inte många stunder hon var glad. Men till slut somnade hon vid nio och sedan sov hon tydligen hela natten fram tills klockan var halv åtta :)
    Vid halv elva i morse kom de in och väckte mig i alla fall, hon och pappa. Och jag glömde säga grattis till gammgubben eftersom han hade en sån liten pärla med sig. Han fyller ju 52 år i dag han. Och vi har haft kalas! Världens sötaste kille var här, och då menar jag att han verkligen är världens sötaste. Mille heter han och är ett och ett halvt tror jag :) Eller om han är närmare två kanske. Men ja, han skulle jag kunna äta upp i alla fall. 
    Just nu sitter jag och tittar på Sunes sommar, nostalgi det med måste jag säga. Var rätt längesedan jag såg den nu. Men ska väl inte säga på pricken hur längesedan det var för då blir det ju ett jävla liv ;) Hur som helst så tog jag en liten paus då jag insåg att jag inte bloggat på evigheter. Snart kommer förresten Daniel hem också och då ska jag ut och köra en automatväxlad bil, så att jag kan köra den in till Kramfors i morgon. Körde en sån i somras i Sundsvall, men kände ändå att jag behöver testa en gång innan jag helt själv tar en sån in till Kramfors vid halv sju på morgonen.
    Jaja, det går säkert superbra ska ni se. Nu ska jag fortsätta titta på Rudolf och familjen. Ha en fortsatt trevlig söndag tycker jag! Hejsvejs.

Obs! Jag är medveten om att jag skrivit många parenteser.


Why does love always feel like a battlefield?


Kommentarer
Postat av: amanda

men sofen:o vi gillar ju faktiskt paranteser:D

2009-10-12 @ 15:39:54
URL: http://amandaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Sofie

amanda: haha jag vet, men helst ska det vara parenteser i parenteser ;)

2009-10-12 @ 16:05:41
URL: http://sofiestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0