Otaggad kassörska

God morgon på er! Ja, vad gör jag vaken nu? Det är lördag och jag var vaken redan innan klockan slagit halv tio. Måste ju bara vara något fel då. Och felet det är att jag ska jobba om någon timme sådär. Känner mig inte så peppad faktiskt. Men fyra timmar går nog fort, vi får hoppas att jag får sitta mycket i kassan. På tal om det så ska det bli helt galet läskigt att sätta sig i kassan igen! Jag minns inte ett enda PLU-nummer. Eller jo, gurka är typ 4593, och sallad 4061, och tomat? 4806 kanske... Jo det är det! För vitlök är 4608. Men shit, jag kan ju lite ändå ;) Det kanske inte blir så svårt då.
   Emma ligger här bredvid mig och snusar för fullt. Eller alltså, hon snusar inte tobak om ni fattar. Hon hade tänkt bränna över en film på en skiva i dag innan jag åkte för att hon skulle ha något att göra i kväll. Hon sa att hon nog skulle hinna det då för hon brukar tydligen vara uppe med tuppen? Men tycker hon ser lite trött ut ändå jag ;)
    När jag har slutat jobba ska jag gå direkt till min och björnungas hyrda lägenhet och vänta på dem. De skriver högskoleprovet i dag och jag hoppas verkligen att det går bra för dem. Och sedan går vi ut i kväll och röjer som fasen! Ja, det tycker jag låter som en bra idé.
    Nu började lillsnuppan röra på sig så jag ska se om hon kanske är vaken. Jag kommer inte blogga mer i kväll och vet inte om jag kommer orka i morgon heller. Jag har en förmåga att inte orka skriva dagen efter fest, trots att jag nästan aldrig ens känner mig bakis. Men ja, den som lever får se :) Ha en bra lördag! Hejsvejs.




Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0