Tandställning helt i onödan?

Hahaha, jag fick just värsta uppenbarelsen här... Eller uppenbarelse var verkligen helt fel ord att välja men ändå, haha, det är så himla roligt. Senast jag var hos tandregleraren (i tisdags) så sa tandsköterskan där att så fort gluggarna efter mina utdragna tänder har gått ihop helt så är det inte alls länge kvar, och det kommer de att ha gjort då jag kommer dit nästa gång. Vilket är typ första september. Så jag kanske får ta bort den innan jul då? Wöhöööö, vore ju verkligen helt awesome.
    Jaja, haha, hur som helst så satt jag just och pratade med Elin om tandläkare och då kom jag på att jag inte varit hos en riktigt tandläkare på typ över ett och ett halvt år nu. Och brukar inte sådana koller vara typ regelbundna, med ett års mellanrum eller någonting? Och tandregleraren kollar ju aldrig om jag har några hål eller liknande.
    Så nu till min uppenbarelse, haha. Tänk om det nu blir så att jag tar bort tandställningen någon gång i slutet av det här året, och så kommer jag till en riktigt tandläkare då och han upptäcker att alla mina tänder är så totalt genomruttna att jag helt enkelt måste dra ut varenda en? Hahaha, vore inte det helt hysteriskt! För att inte tala om hur ironiskt och hur typiskt mig det skulle vara :D Hahaha, det här kommer jag att grubbla länge på. Jag tror jag måste ringa mamma nu och fråga vad hon tror om min teori, haha. Hejdå!





Sofie.


Uppdatering.
Mamma sa att jag tydligen fått en kallelse till tandläkaren som hon glömt att berätta om för mig. Jag sa till henne att det kanske är dags att hon slutar öppna min post, haha! Hon sa då i panik att jag skulle skynda mig att ringa folktandvården. Så det blir mitt nästan uppdrag, adjöken igen!


Uppdatering igen.
Haha nej men allvarligt, det här börjar bli löjligt. Folktandvården i Nyland har tydligen semesterstängt. Haha, jag lovar er att jag missat min tid, och att jag kommer ha helt genomruttna tänder när jag tar bort min tandställning. Haha, måste ringa mamma igen. Men den här gången kommer jag inte att återkomma, hahahaha men vad roligt jag har!

Kommentarer
Postat av: Elin

hahahaha klockrent inlägg. sofie som agda 75 år utan tänder vore de sexigaste ja någonsin sett ;D

2009-07-09 @ 16:49:51
URL: http://elindahlander.blogspot.com
Postat av: Sofie

Elin: Haha, ja det vore verkligen någonting det! Fast jag tror nog att jag kommer att behålla mitt namn även om jag tappar alla tänder, Elin ;)

2009-07-09 @ 17:08:07
URL: http://sofiestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0