"Fransk manikyr" bringar outhärdlig smärta!

Fy sjutton vad ont jag har i fingrarna alltså, det är helt galet. Kan knappt skriva för det skjuts som knivar upp genom fingrarna på mig, dock biter jag ihop som den hårding jag är. Ehee... Men vad är det som händer egentligen? Jag har suttit och pillrat på och grejat med nagellack till höger och vänster nu, försökte till och med piffa upp mina superkorta pekfingernaglar (som gick av i söndags), och nu gör det så ont så att jag nästan inte vet vart jag ska ta vägen. Om ni tänker er typ, nageltrång, fast på vartenda finger på hela handen! Eller inte tummarna... De gör inte ont. Men fy fasen. Och jag vägrar ta bort det! Nu har jag ändå pluttat på i över en timme och då ska det banne mig vara kvar också.
    Tror pappa tyckte lite synd om mig så nu ska han testa att göra nån, för oss, ny "rätt" som kallas Quesadillas. Créme fraiche och mozzarella som blandas ihop, och skinka och så någon krydda på det, sedan brer man det på tortillabröd och steker. Lät säkert virrigt och äckligt det där men jag tror det kan bli riktigt gott. Särskilt om pappa får experimentera lite.
    Nu ska jag i alla fall ta mig ett glas iskall coca-cola (faktiskt zero, duktigt av mig) och titta på det som jag tittar på så ofta jag kan :) Jo men just det, provet i dag gick verkligen som det gick skulle jag vilja säga... Jag vet faktiskt inte. Det kändes för lätt av någon anledning, så förmodligen gick det åt pipsvängen. Men jag fick i alla fall godkänt på miljökunskapen vilket kändes alldeles underbart. Och nu har jag sportlov, awesome!
    Ha en fortsatt trevlig tisdagskväll, ciao!



Sofie.

Kommentarer
Postat av: Fiie

Jag kände mig tvungen att kommentera, för det är faktiskt så att cola zero innehåller sötningsmedel, och det är värre än att dricka vanlig cola som endast innehåller socker. =)

2009-02-25 @ 20:50:06
Postat av: Sofie

Fiie: Haha, jo men jag gör det inte för att banta, utan för att jag får i mig för mycket socker dagligen helt enkelt. Och då kan det kanske vara bra ändå, att välja en dricka utan socker? :)

2009-02-26 @ 12:21:43
URL: http://sofiestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0