Número uno


Jaha, så var det dags för mig att försöka kicka igång en blogg igen, känner mig nästan lite nervös faktiskt. Men det känns i alla fall rätt skönt ändå, för nu kommer jag ha någonting att göra då jag sitter här vid datorn och kanske inte har någon att prata med eller så, haha.
Jag minns mig själv för kanske ungefär ett år sedan, eller om det var två, hur som helst så minns jag hur jag alltid brukade klaga på folk som var deprimerade hela tiden och betedde sig som att det var så himla synd om dem, tänkte att de väl för fasen fick ta och gaska upp sig lite! Hur svårt kunde det vara liksom?
Men så plötsligt för några dagar sedan slog det mig, att jag har blivit just en sådan människa. Jag var deprimerad och tyckte synd om mig själv och hela köret. Så jag har nu tänkt att den här bloggen ska hjälpa mig lite med det, hjälpa mig ta tag i det här och få mig att "söka en bättre väg", så att säga ;) Och jag tror det här kommer att bli toppen!

Om jag skulle ta och berätta om min dag då kanske. Jag hade en sprängande huvudvärk på morgonen, så jag bestämde mig för att stanna hemma från skolan idag. Hade ändå ett litet blomprov och något papper som skulle lämnas in till Calle och grejer som jag inte pluggat på/gjort ännu, så det kändes som en bra idé.
Jag klev iaf upp klockan 11:40 då jag fick ett sms från min kära vän Joel som hade försovit sig! Hahaha, klantskallen :D Men det var ju tur för mig eftersom det innebar att jag fick lite sällskap i min ensamhet. Sedan då han blev tråkig gick jag för att göra mig några mackor, hårda mackor blev det som jag knappt kunde bita i på grund av mina tänder men, jag var hemskt sugen! Och så tittade jag på Ellen DeGeneres show, haha tycker det är ett superroligt program faktiskt! Ellen är störtskön.
Men till slut hamnade jag i alla fall här igen, tänkte att jag skulle minsann skaffa mig en blogg! Och det gick ju som det gick, sabbade allt och fick göra om och ja, det var tur att jag fick hjälp av Emma :) Tack ska du ha! Så min så kallade "design" är väl inte den bästa måste jag erkänna, men det är min första och jag ska försöka göra en bättre tills nästa gång.

Jaja, nu känner jag att jag har fått skriva av mig lite!
Och Joel här har du mitt  "ja då hade jag tänkt börja blogga"-inlägg iaf, hoppas du kan sova gott inatt nu. Och alla andra också förstås :) Eller inte alla förresten, jag tror nog att de jag menar vet vilka de är (om inte så får ni gärna fråga).

Ha en trevlig kväll! Puss, Sofie

Kommentarer
Postat av: Poffis

Vad fint Sofen :)

2008-09-09 @ 21:53:32
URL: http://ztefan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0