Besviken

Åter igen står jag här och känner mig som en hel idiot, precis samma känsla som den jag haft så många gånger förr. Ändå har jag inte lärt mig. Jag trodde verkligen på riktigt, precis som jag förmodligen trott alla de tidigare gångerna, att detta var annorlunda. Att vi faktiskt var vänner nu. Men jag vet inte riktigt vad det har handlat om för dig, för det kan aldrig ha varit vänskap. Att en människa väljer att verkligen helt kapa av ett band som man påstått vara ett av de starkaste, bara för att försöka fortsätta bygga på något redan på förtid helt dömt, det är något jag inte kan förstå. Och det är jag som blir lurad, för att jag alltid tror gott om människor. Det är nog min största svaghet. Att jag, mina bruna ögon till trots, är så satans blåögd att jag åter och åter igen blir lurad och faktiskt kränkt.
    På det stora hela har det bara varit jag som förlorat hela tiden. Förlorat min självkänsla och mitt självförtroende. Men det måste vara slut på det nu. Jag tänker sätta stopp för åtminstone en väg i ledet. Jag klipper av den infekterade grenen av mitt träd. Och jag förmodar att jag vinner på det, precis lika mycket som ni. Eftersom ni kan förstöras av något så litet som mina tankar.

Ja, en liten bitter början kan tyckas. Men vi kan även välja att se det som en slags nystart för mig. Jag har sagt det där så många gånger förut, till mig själv, men nu då det står i bloggen kanske det blir mer på riktigt. Nu kanske jag kan eftersträva det på ett helt annat sätt. Logiskt! Eller inte, jag vet inte. Behövde få det på pränt i alla fall, i stället för att bara sitta och tänka på det.
    Men men! Nu till lite nutid i mitt liv. Har varit dåligt med uppdatering från min sida de senaste dagarna. Men jag har bara inte riktigt haft ork. Var ju som jag skrev tidigare fest i både fredags och lördags, sedan sov grabbarna här som jag också skrev att de eventuellt skulle göra. Och då jag vaknade på söndag morgon hittade jag dem i soffan där de alltså sovit. Trots att jag sagt till dem att de fick sova på Daniels rum. I alla fall så åkte de hem där på eftermiddagen någon gång.
    Igår jobbade jag mellan sju och tolv, sedan åkte jag hem och sov i fyra timmar, haha, helt galet! Men sedan då Magda skulle åka till Övik hakade jag på. Hon skulle vara hårmodell åt Malin då de skulle öva i att möta kunder osv på deras skola. Så jag fick följa med och titta på i dag :) Det var väldigt roligt faktiskt! Efter det gick vi och åt pizza varefter jag och Maggie drog en skitsnabb shoppingrunda på stan. Vi flängde runt som höns som inte var yra och jag köpte plagg efter plagg utan att prova, vågat!
    Men nu ropar pappa att det är mat! Så jag återkommer kanske :) Hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: amanda

<3

2009-10-20 @ 18:04:38
URL: http://amandaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Sofie

<3

2009-10-20 @ 18:21:12
URL: http://sofiestattin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lev i nuet istället för att leva i back in the days, den där tiden när du levde för att digga Jesper ;)

2009-10-21 @ 19:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0