Evening blog

Jag har inte kommit mig för att blogga i dag. Har tänkt göra det flera gånger men det har alltid kommit något i vägen. Antingen skulle jag se på vänner eller så skulle jag vila eller så skulle jag äta. Men nu sitter jag i alla fall här och tänkte uppdatera er lite om min dag.
    Den började med att jag helt omedvetet missade bussen. Haha, hur lyckas man med det? Alltså, jag har fortfarande inte riktigt smält det faktiskt. Jag fick sms av Emmeli som skrev att hon skulle ta bilen in, och då tittade jag på klockan som stod på 07:43, haha och då tänkte jag för mig själv "Men då är det lugnt, har flera minuter på mig tills bussen går". Men grejen är att bussen går 07:40, och det har den gjort så länge jag kan minnas! Men jag väntade ett par minuter till i alla fall innan jag i lugn och ro började traska upp mot Sahlbergs. Ska notera att det var sån otrolig dimma att jag inte såg bort dit där bussen brukar stå innan den åker och plockar upp mig. Hur som helst så svänger Robert in och plockar upp mig precis då jag kommit upp till Sahlbergs, och jag hoppar glatt in och säger "Nej men hej!". Varpå Robert svarar "Har du missat bussen du?" och jag säger "Nääe det har jag inte, vadåra?". Haha, då tittar jag på klockan och ser att den är 07:48, och först trillar poletten ner! Jag har seriöst aldrig varit med om något liknande. Men ett gott skratt fick jag mig i alla fall, och det är ju allt som räknas :D Och vilken tur jag hade dessutom! Att Bobban åkte förbi precis då, annars hade jag kommit för sent minsann ;)
    Sedan hade jag körlektion efter fysiken, och den gick alldeles utmärkt! Jag känner mig så himla duktig, haha. Sven sa att jag är så duktig på att vända och ha mig :D Och ja, det är verkligen kul då det går bra! Jag bakade runt hörn och sådär. Och så körde jag förbi mommas hus! Hihi, det var lite kul. Tänkte tuta men jag vågade inte ;)
    På idrotten gick jag ut och gick eftersom de andra hade bad och jag inte kunde bada på grund av tatueringen. Så jag gick där i solen med vinden i håret (haha!) och lyssnade på musik för mig själv. Grymt skönt var det, skingra tankarna lite och sådär. Därefter gick jag med Joel på jeanskällaren och hittade en skitsnygg kostym där! Så nu kommer vi lätt bli snyggast på balen :D Sedan var det solning som stod på shemat och efter det hemfärd.
    Men ja, nu har jag inte så himla mycket mer att säga. I morgon har jag bara en lektion på morgonen så jag hoppas jag hinner åka hem med elvabussen, och att det är sol så jag kan sola lite innan jag åker till Emma. Men ha en fortsatt trevlig kväll! Godnatt, puss.




Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0