8e maj markerad i almanackan

Ja det var sannerligen inte min dag igår! Och inte Emmas heller. Allt som kunde gå fel, det gick såklart fel. Det började med att jag insåg att jag glömt min Mary Kay-rengöring på stekhuset. Sedan missade jag bussen igen! Jag skrev ju ett inlägg igår och förklarade varför. Sedan kom jag till skolan, faktiskt bara en kvart sen, men vi hade lektion i kanske 40 minuter? Kändes ju hyfsat ovärt att ha åkt in. Men då hade jag bestämt att jag skulle stanna kvar på skolan hela dagen och hålla Emma sällskap, så jag fick gå i princip ensam ända fram tills då hon slutade klockan elva.
    Vi gick och köpte milkshake och grejade på lite innan vi till slut parkerade i kafeterian. Där hände ett litet missöde för mig, som inte hänt mig på typ 500 år. Och jag hade en sån jäkla tur att björnunga var där då, de var mina räddande änglar. Tack igen för att ni ställde upp :D Bara att säga till så bjuder jag igen ;) Haha!
    Medans Emma hade idrott sprang jag i alla fall på stekhuset och hämtade min Mary Kay, som hon som har nagelverkstans faktiskt hade hittat och ställt in i fönstret :) Supersnällt! Det var nog det enda positiva som hände den dagen. För sedan åkte vi hem till Emma, som började slinga mitt hår. Men vi hade ju, som jag också skrev igår, inte tillräckligt med blekning så vi kunde inte bleka slingor i hela håret.
    Och inte blev det någon bio heller! För det tog sån himla tid att klippa Amandas hår, och det berodde inte på Emma kanske jag måste förtydliga för annars blir väl lillgumman arg ;) Utan det var för att Amandas hår var så långt och svårt att kamma igenom. Med andra ord var det hennes fel :) Säg förlåt Amanda! Hur som helst så var de klara tjugo i sju, och då skulle Emma slänga i sig lite mat innan vi begav oss in mot Kramfors. Typ två minuter över sju höll vi på att springa rakt in i dörrarna på bion. FÖR DE HADE LÅST?! Varför låser man dörrarna liksom? Helt stört. Men ja, vi kom inte in i alla fall, så Sophia fick komma tillbaka och hämta oss.
    Emma köpte blekning på Hemköp, och vi alla vet ju att Hemköp är bara skit. Emma köpte någon blekning, som visade sig inte vara någon riktig blekning utan den var rinnig och störd. Blev jätteorolig att det bara skulle bli skit ;) Men det blev det inte, utan de slingorna vi gjorde med den färgen blev jättefina och lite guldiga. Dock är det en himla skillnad på dem mot för hur de där bak ser ut, men jag är nöjd :) Tycker om att det skiftar så mycket. Så tack för det Emma! :D
    Nej nu orkar jag verkligen inte skriva mer. Har jätteont i nacken! Så hejdå.




Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0