Stress, stress, stress


Jag orkar egentligen inte skriva nånting just nu, men tänkte att jag skulle passa på att skriva medans jag är ensam, för sedan kommer ju Izabelle och då har jag bara ögon för henne! Vet inte riktigt vad vi ska göra ikväll. Eller jo, vi ska se på idol och på Filip och Fredrik i alla fall! Jag tror inte hon är medveten om det men hon får helt enkelt rätta sig efter mina önskemål, haha. Annars ska vi nog bara snacka skit och vara vaken till fyra på morgonen som vanligt. Och nej, jag säger det inte för att jag vill verka cool, typ bah, utan jag säger det mer för att poängtera hur dumma vi (jag?) är :D

Ni ska bara veta hur stressad jag var idag innan jag åkte hem förresten. Jag frågade min lärare (surkärringen) om jag kunde få gå kanske en kvart tidigare ifrån våran två och en halv timmes långa lektion, för att hinna handla innan jag åkte hem. Hon svarade "Ja, men då får du ju ta hem och jobba med det här", ja för jag missade säkert jättemycket på den där kvarten?

Hur som helst så sprang jag i alla fall iväg på Hemköp då, eftersom jag skulle köpa nötter med sourcream&onion-smak, vilket vi inte har på konsum. Handlade även lite andra grejer till frukost och så. Och tror ni inte att det var aslång kö precis då jag skulle betala? Och så märkte jag, medans jag strosade omkring där, att jag inte hittade någon juice som jag kände igen och visste att jag tyckte om. Men då tänkte jag, "jag får väl springa in på Konsum en snabbis, det hinner jag ju". MMM!!! För det var ju inte alls lång kö på Konsum heller, och sega tanter som inte förstod de nya kortgrejjerna. Höll typ på att börja gråta av frustration, haha. Där stod jag, med en pinsam och tung hemköpspåse inne på Konsum, och hade tio minuter på mig att hinna tillbaka till skolan för att hämta väskan och sedan springa till bussen. Men det gick i alla fall väl till slut.

Men så sedan då, på bussen. Jag satt med Robert på vägen hem och han skulle av i Lugnvik, där märkte han att våran stoppknapp inte fungerade så han böjde sig fram och där fungerade den inte heller först tror jag? Men det gick i alla fall när han tryckte en andra gång så då stannade ju gubben vid kiosken som Robban ville. Men då det var min tur att kliva av, glömde jag förstås bort att den där knappen inte fungerade, men då jag upptäckte det böjde jag mig fram för att trycka på andra knappen men då fungerade inte den heller. Så när jag väl hade lyckats ta mig till en knapp som fungerade, då hade gubben redan passerat Sahlbergs så jag fick gå med min tunga väska och min tunga påse ända ifrån kombis idag :( Det var verkligen cry på den, men jag tog mig igenom det med.


Nu ska jag gå och plocka ur påsen, sedan kanske ta en dusch, vi hörs!
Puss&kram, Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0