Veckan som passerat

Ja, det har som inte hunnits med några inlägg här i veckan, trots att jag egentligen har en del att berätta om.

Vår Tallinnresa t.ex., som nog var det största skämtet jag någonsin varit med om. Jag vet faktiskt inte rktigt vad jag ska säga, mer än att jag avråder folk från att åka dit om de inte redan haft oturen att vara där. En stad full av dålig service och otrevligt folk, som dessutom försöker lura en på pengar. Så otroligt tragiskt. Jag vet inte, Tallinn kanske är fantastiskt trevligt att åka till om du är kulturintresserad och så vidare, men då ska du se till att ha en svensk guide. Och resan toppades ju av att jag trodde att Daniels sista stund var kommen när planet från Tallinn lyfte också (visade sig "bara" vara någon nerv som kommit i kläm och lite vätskebrist m.m.), så att jag fick sitta och grina hela vägen hem. Så ja, bra resa! Men min födelsedag var hur bra som helst i alla fall för då hade vi inte insett att alla var idioter än :) God mat och gott sällskap och så vidare!

Sedan jag kom hem har jag hunnit med en hel del faktiskt. Modevisning i måndags med Carroooliiine, sedan studentpub i onsdags, också den med Carroooliiine. Var faktiskt riktigt roligt! Förkröket hade väl kunnat vara liiiite mer fartfyllt, men jag ha väl bara mig själv att skylla. DET BLIR VAD MAN GÖR DET TILL! Supergod mat och rödvin (vuxenpoäng, Emlan!) fick jag ju i alla fall. Och det är inte fy skam!

Igårkväll fick jag äntligen träffa min lillasyster igen. Vi hade julafton (och lite födelsedag för mig), där vi åt prinskorvar (kalla såklart), pepparkakor, clementiner, kladdkaka med chokladgrädde (!!!) och OLW-hjärtan. Allt detta sköljdes självklart ner med julmust! Sedan satt vi och tittade på Astrid Lindgrens jul (<3) och A Christmas Carol innan vi somnade på våra sötaste öron. Och så hann vi så klart med lite catch up, viktigt! Våra liv är så tokiga så vi skulle kunna prata i evigheter. Evigheter!!

Alltså jag måste publicera det här nu, jag har hållit på med det här inlägget i typ en halvtimme tror jag för att det varit så mycket runt omkring. Jag återkommer efter att jag har ätit med vad som händer i kväll och i morgon (inte för att ni vill veta utan för att jag vill skriva om det).

HEJDÅ!



Kommentarer
Postat av: amanda

hihiih, jag ÄLSKAR VERKLIGEN DIG, SOFÄN! <3

är bilden till mig? åh, tack!

2011-10-14 @ 17:41:49
URL: http://dontbeajerk.devote.se
Postat av: Sofie

Men AMMISÄN, klart bilden är till dig!!!! ÄLSKAR JU DIG MÄÄ VETUVÄL?! <3

2011-10-14 @ 18:08:36
URL: http://sofiestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0