Hahah, vilken natt

Alltså det här är nog bland det värsta jag varit med om, olycksmässigt det vill säga. Kan inte förstå varför jag ska utsättas för sånt här heeela tiden. Mitt arma 20(snart21)årshjärta klarar inte av dessa drastiska händelser.

Av någon anledning fick jag och Carro för oss att åka till Sundsvall och gå på MAX efter att vi varit och myst med de andra två sötnosarna. Och jag förstår egentligen inte varför, då ingen av oss egentligen var hungriga. Det kanske var äventyret vi sökte? Ja, ett äventyr fick vi ju i alla fall.

När vi ätit klart och kom ut till bilen märkte vi att fläktarna i bilen gått på högvarv hela tiden, sedan vi gick in. Inget konstigt med det, tänkte vi, då vi varit med om det en gång i Härnösand också och pappa sa att bilASET kunde göra så ibland. Men vi anade oråd när jag vred om nyckeln och det lät KLICK, KLICK, KLICK och alla lampor i bilen bara blinkade. Hahaha, fy fan. Klockan var 02:20 och vi satt fast i Sundsvall utan någon att ringa till.

Vi ser att oljelampan lyser i alla fall, så första tanken är så klart att oljan kanske var slut? Jag såg att det hade runnit ifrån bilen nämligen, haha. Så vi gick på Shell och köpte olja, och fyllde på en hel sån flaska. Klev in i bilen, och KLICK, KLICK, KLICK, KLICK, KLICK!!!!! Kan meddela att vi blev bra VANSINNIGA där ett tag.

Plötsligt står en fritt främmande man utanför bilen och knackar på rutan, säger att batteriet på min bil dött. Så det var bara att traska tillbaka till Shell och generat fråga om de inte möjligtvis råkade ha några startkablar vi kunde låna. Det hade de. Och den här snälla mannen hjälpte oss att få igång jävla bilskrället (vilken otroligt fantastisk människa!), och vi kunde åka hem. Bara sisådär en timme senare.

Om jag är less nu? Måttligt. Så nu tänker jag gå och lägga mig. För väckaren ringer nio i morgon bitti och då ska jag kliva upp för att göra mig redo för dagen och kvällen. Först på schemat står pajtillverkning med Carro. Som ska dokumenteras. Vi ska ju göra det med ett leende! Lär ju vara fantastiskt glada i morgon. Haha.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Jojo

Men hörrödu...vadå ingen att ringa? ;-) Du kan alltid ringa mig vet du ju! :-) Men skönt att det löste sig!

2011-10-07 @ 08:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0