Sommar?

Satt här nu och insåg plötsligt att i morgon är det juni. JUNI! Det ska vara sommar i juni. Men inte fasen har vi någon sommar i Kramfors. Det regnar och blåser om vartannat, och är det någon sol så är den max framme i typ två timmar, och då är det stora, stora moln som täcker den mest hela tiden. Och värmen? Ja, inte tycker då jag att det är särskilt varmt i alla fall.

Men men, jag antar att man helt enkelt får vara glad över att man slipper ta på sig ett ton kläder innan man kliver utanför dörren. Och jag får glädjas över att jag och min man snart flyttar en liten bit. Och har jag nämnt att vi har köpt diskmaskin? Vi har faktiskt köpt diskmaskin! Snart behöver jag inte diska för hand mer, halleluja!

Sedan måste jag ju faktiskt vara glad att jag lever. Att jag har ett liv som jag faktiskt trivs med, för det mesta. Även om jag ibland (som i dag) sover bort dagarna så att jag känner mig alldeles efterbliven hela den resterande tiden av dagen. Jag har ett liv, som är mitt. Och det ska jag vara så jävla glad över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0