Day off

Väääldigt vanlig och tråkig dag. Alla mina dagar känns som om de ser likadana ut för tillfället, känner att jag är inne i en period då jag bara går runt och väntar på saker som ska hända. Jag väntar först och främst på lönen som kommer om tio dagar, sedan väntar jag på att få flytta in i lägenheten med Chrille, sedan väntar jag på att få ta med mig Magda till Övik och försöka fixa till min tatuering.

Även om jag, ärligt talat nu, är riktigt jäkla nöjd med min fina tatuering som är tillägnad min storebror, så har jag vissa saker jag skulle vilja fixa till. Jag är inte alls nöjd med färgen i hjärtat t.ex., som jag (och flera andra) upplever som lite fläckig liksom. Och så tycker jag den är lite steril på något vis, så jag vill göra den "tjejigare" eller hur man ska säga. Jag gjorde den i Sollefteå, så jag känner absolut inte för att gå tillbaka till honom. Min första tatuering gjorde jag i Övik så det är dem jag tänker besöka för att fixa till den. Litar mer på dem.

Och sedan, framför allt kanske, sitter jag ju så klart och väntar på sommaren! Vad fasen hände, hallå?! HOHOOO?! Vi hade vääärldens megasommarväder kring påsk då jag såklart JOBBADE hela helgen, och nu helt plötsligt har det gått och blivit rena rama vintern igen. Våran stackars lilla planet kan minsann inte må bra alltså. Hörde någon kund som sa häromdagen att det är sånt här man får vänta sig i maj, men då verkar jag ha missuppfattat något. Jag tänker att det väl är i april man får vänta sig sånt här? "Aprilväder" har jag för mig att det kallas? Något "Majväder" har jag aldrig hört nåt speciellt om. Men ja, vad vet jag egentligen...

I dag blev det en lite sen morgonpromenad, kom inte iväg förrän strax efter tio, men heeerreeeguuuud vad jag svettades! Floder alltså. Men det är skönt, då känner man ju att det tar i alla fall. Var i alla fall ute en timme. Det hemska i det här är väl att jag inte ens duschat än, haha. Känner mig som en guck! Men jag har ätit och tittat på topmodel och HAFT FÖR MIG, så att säga. En dusch har inte hunnits med ;) Men nu planerar jag faktiskt att hoppa in där och sedan bada fötterna och fila och greja på, hälarna känns som raspar. FRÄSCHT!

Hej med er!

 


Kommentarer
Postat av: Jessie

Det är inte tatuererans fel om du knappt 1 månad senare är missnöjd med hur den ser ut? Han i Sollefteå (som jag känner rätt så väl) erbjuder ALLTID gratis fyllnad senaste 30 dagar efter att ha gjort klart en tatuering.



De var endå du som godkände placering och design, du kan inte skylla ifrån dig? Om du hade velat ha den tjejigare så skulle du ha valt det från första början.



Skriv istället att du inte längre tycker att designen på tatueringen är lika "häftig" som du tyckte till en början. Låter bättre så än att sitta och skylla ifrån dig.

För han är sjukt duktig och jag har inte hört eller läst att någon annan än du har så negativt att säga om resultatet. Jag har gjort 7stycken där, andra jag känner har gjort fler än så och de fortsätter att komma tillbaka..

2011-05-07 @ 21:51:25
URL: http://nattstad.se/itsjessie
Postat av: Sofie

Men är du fortfarande kvar här? Ta det inte så personligt. Alla kan ju ha olika åsikter om saker och ting. Lägg ner. Är inte du två är äldre än mig? Visa det då.

2011-05-08 @ 01:54:29
URL: http://sofiestattin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Åh nej jag skrev en kommentar på det här inlägget och du nästan exploderar. Sen när får man inte komma med en kommentar på någon annans åsikter om man anser att det är fel? Jag läste då jag såg att din ip syns på min blogg. Kanske har du trådlöst och andra kikar. Du fick en mening på min blogg över att du var den enda personen som klagat. Sedan var det allmänt. Tro inte att mitt liv kretsar kring dig för en kommentar.

2011-05-08 @ 10:26:39
URL: http://nattstad.se/itsjessie
Postat av: Sofie

Haha, jag har ju verkligen aldrig exploderat, tycker mest det är lite kul att någon lägger så mycket energi på mig :) smickrande! Och sedan tycker jag lite synd om dig att du tar det så personligt.



Jag vet ju mycket väl att den där tatueraren är duktig, vet också folk som blivit jättenöjd där. Min pojkvän Christoffer "captenen" som jag får dras med t.ex.

2011-05-08 @ 11:09:51
URL: http://sofiestattin.blogg.se/
Postat av: Kramfors

Ingen som har bett dig att tycka synd om någon. Tror inte att hon tog det lika personligt som du uppenbarligen gjorde.



Ser inget sådant i denna kommentar.



Kul att du skriver att du får dras med din pojkvän. Låter inte positivt det där.



Och båda verkar ha annorlunda uppfattningar om vad smicker är.. för jag kan inte läsa att du får något smicker. Kanske dags att sluta drömma dig bort?

2011-05-08 @ 15:31:59
Postat av: Sofie

Hahah men herregud vilka fantastiska juveler till människor det finns. Ja, jag ska helt klart sluta drömma mig bort. Omedelbart. Dumma mig.

2011-05-08 @ 16:48:05
URL: http://sofiestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0