Hemma i Bjärtrå

Nu blev det hockey på tv för karlarna så jag passar väl på att skriva här, då jag råkar vara totalt ointresserad av sporten i sig (om det inte råkar vara så att min snygga man spelar, höhö).

Men vi är som sagt hemma i Bjärtrå i kväll i alla fall. Vi har blivit lovade oxfilé, och det kan man ju inte tacka nej till. Känns även bra att pappa frågade om vi skulle sova här, ifall han skulle slå på värmen på mitt rum eller inte. Känns verkligen fantastiskt att jag är så saknad här hemma ;)

Jag har just dragit på mig de söta tjocksockarna som jag fick av Emlan i julklapp och en kofta som jag tror är Daniels ursprungligen? Otroligt skönt. Helt sanslöst att jag tycker det är så kallt! Enligt alla här inne verkar det vara alldeles riktigt när det är 20,5 grader inomhus. Jag skakar tänder, haha.

Förresten, blev nyss tämligen förtjust över att pappa kallade Chrille för "Larsson", haha. Så otroligt opersonligt men ändå lite charmigt i det lilla. Nu sitter de och sippar på varsin whisky och jag sitter här lite förnärmad och undrar varför jag inte ens blev erbjuden en. Är det kvinnoförtrycket jag vädrar? Mutter mutter...

Jaja, nu ska jag fortsätta prata med mamma om hur badrummet här hemma ska se ut. På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0