Allt för min syster

Lånade en bok av Amanda någon gång för ett bra tag sen, som jag inte kommit mig för att börja läsa förrän nu för bara någon vecka sedan. Det är en bok om en flicka som föds som ett "designerbarn", totalt genetisk matchad med sin storasyster som lider av en otroligt svår typ av leukemi, i syfte att kunna donera viktiga organ till henne. Och nu stämmer hon sina föräldrar för att försöka få rätten till sin egen kropp. Ni känner säkert igen att den kommit ut som film, med Cameron Dias om jag inte minns helt fel.

Men Ammis sa absolut åt mig att jag borde läsa boken i stället för att se filmen, och gud vad glad jag är att jag gjorde det. Vilken fantastisk bok! Så mycket djup och så mycket sorg, men samtidigt så mycket glädje och kärlek. Jag hade inte långt till tårarna många gånger. Men det var verkligen en sådan bok som man inte vill lägga ifrån sig, och som man i slutet försöker läsa extra sakta för att man inte vill att den ska ta slut. Suger in varje ord som om det hängde på livet. En riktig upplevelse som ger en perspektiv på livet.

Men nu är den slut i alla fall, så nu börjar jag om med en annan. Marian Keyes tror jag det får bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0