Mina ögon kommer alltid le mot dig

Alltså, gooosh. I år har Idol verkligen hunnit med alla mina finaste låtar, helt otroligt. Är dock lite besviken över att Alice var den som sjöng Samson (Som jag förövrigt otroligt gärna skulle höra Linnea sjunga). Tycker verkligen inte alls att det var bra, som många andra verkar ha tyckt. Hennes röst lät bara gäll och läskig och ja, nej. Tacka vet jag Regina. Sedan har de även hunnit med Sinead O'Connors Nothing compares to you, Alphavilles Forever young och Elton Johns Your song.

Enda låten som faktiskt fattas är Ted Gärdestads Himlen är oskyldigt blå. Men den sjöngs ju av Tove Styrke förra året så. Här ska ni få lyssna på den om ni vill i alla fall, med finaste Ted då så klart. Så otroligt vackert.

Älskling, jag vet hur det känns, när broar till tryggheten bränns <3.

 

Den här låten, och den här artisten, är så fantastiskt speciell för mig att jag faktiskt funderar på att tatuera in en text ifrån låten någonstans på min kropp. Men vi får se hur det blir, fint vore det hur som helst. Huvudsaken är att det betyder något viktigt för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0