Svår tid, svunnen tid...

Oj oj, fick för en stund sedan för mig att jag skulle läsa mina allra första inlägg. Gick alltså tillbaka till september förra året, och herregud! Vilka minnen, vilka jäkla flashbacks. Jag har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde just vid den tidpunkten. Ett av inläggen speglade mina känslor så klockrent, och jag kände hur vartenda ord grep tag om mitt hjärta och min maggrop och tog mig tillbaka dit.
    Jag inser hur långt jag kommit, men också hur jag på vissa sätt står kvar och trampar. Jag lyssnar på Bonnie Raitt - Have a heart, som var min räddning unden den där tiden. Jag kände liksom igen mig i texten, på något konstigt vis.
    Något jag i alla fall insett av den där perioden, och nu även av senare ganska liknande upplevelser, är att jag inte får låta mig själv gräva ned mig på det där viset igen. Jag vet att jag är en människa som har otroligt lätt för att haka upp mig på saker, och gräva och gräva tills jag hamnat i världens djupaste grop och varken kan eller vill ta mig upp. Men det fungerar inte så, jag måste se till de ljusa sakerna. Som de personer som jag vet älskar mig, oavsett vad. Ofta där då det var som värst var det det som jag tvivlade på, att de personer som verkade älska mig verkligen gjorde det. Hemsk känsla.
    Nu menar jag inte att jag någonsin mådde så dåligt att jag försökte skada mig själv, eller ens ville försöka. Men jag mådde dåligt, riktigt dåligt.


Designen har förändrats, jag har förändrats, men känslan finns där.


Hey! Shut up. Don't lie to me.
You think I'm blind but I've got eyes to see
Hey! Mister, how do you do?
Oh, pardon me I thought I knew you.

Would you stand back baby 'cause I want to get a better look.
The big man who couldn't handle the little bit of love you took.

Hey, hey, have a heart, hey, have a heart.
If you don't love me, why don't you let me go?
Have a heart, please, oh don't you have a heart?
Little by little you fade while I fall apart.

Oh darling, I love you so.
I told you yes, and then you told me no.
Baby, how can you say, you should be free and I should pay and pay?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0