Oktober

I dag vaknade jag tjugo över sex av att Magda ringde. Vi hade bestämt att vi skulle åka halv sju så jag fick minsann lite brådis! Men jag hade egentligen inget särskilt att göra så jag tvättade mig lite och klädde på mig sedan var jag klar. Skjutsade iväg henne till Sundsvall och sedan åkte jag en sväng in till Kramfors för att hälsa på mamma.
    Haha, och då kommer jag osökt in på ämnet: Borde jag, Sofie Stattin, verkligen ha körkort? Visserligen tycker jag att mina skills i Sundsvall (som jag inte tänker berätta om här) bevisar att jag borde det, men så kommer den här insidenten i Kramfors och plattar till allting. Jag backade nämligen in i en bil! Haha, hjälp. Jag tror dock, eller är faktiskt nästan helt säker, på att det inte blev något. Men jag hade liksom blivit helt inparkerad, och skulle backa lite för att lättare komma förbi bilen framför, och då backade jag lite för långt, haha. Men eftersom det var en sån liten sträcka så backade jag ju jättesakta, så det blev bara en liten duns. Som tur var hade jag Magda i telefonen som stöttade mig! Haha. Jag vågade inte gå ut och typ, ja vad skulle jag ha gjort? Skrivit en lapp? Jag tror ändå som sagt inte att det blev något. Men ja, om det är någon som läser det här, och känner att dennes bil blivit inbackad i tidigare i dag. Here I am!
    Nu har Magda i alla fall åkt till Jönköping och kvar är jag. Min chef ringde för någon timme sedan och frågade om jag kunde börja en timme tidigare, så klart. Skulle egentligen jobbat mellan nio och kvart över sju, men nu får jag då börja åtta i stället. Och till råga på allt ska jag tydligen gå på Hemköp då, klockan åtta, för att göra något slags priskontroll. Det vill säga att jag ska ta en massa varor och kolla priset på dem? Jag tyckte det lät hur sneaky som helst, men tydligen är det något som görs rätt ofta, från båda hållen. Ajja, jag kommer i alla fall känna mig som en jäkla spion där jag traskar omkring. Inte hittar jag i den där affären heller. Kan bli kul!
    Nu är det i alla fall min månad! Oktober. Jag tycker det låter jättefint, det är nog det finaste namnet på månad enligt mig. Oktober och Februari gillar jag. Men ja, insåg i alla fall i dag att jag tycker Oktober är en superfin månad. Många som gnäller på att det blir kallt osv. Men har man bara riktiga kläder så är det ju helt underbart dagar som dessa. Då solen skiner och lägdorna gnistrar. Tycker bättre om det här än vintern i alla fall, det måste jag säga. Och jajaja, förlåt Ammis. Gör jag något annat än säger förlåt till dig i den här bloggen? ;) I dag är det dessutom bara sex dagar kvar tills jag fyller år! Spännande... Eh?
    Ja ja, nu ska jag sätta mig och läsa lite tänkte jag. I kväll ska jag och mamma äta pärbullar... Kan pappa komma hem någon gång då :( Haha. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: amanda

nej det är sant:D dessutom borde du inte säga "eh?" om din födelesedag kvinna:O

2009-10-01 @ 15:43:37
URL: http://amandaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0