Åter igen ny design

Det blev ett sånt jäkla gnäll över att jag hade svart bakgrund tidigare. Folk blev snurriga och grejor tydligen, så jag tänkte att jag får väl köra på vitt då. Det finns fler anledningar till att jag valt att välja bort senaste designen också. Folk valde att göra egna tolkningar på vad jag menade i headern t.ex., och dessutom kände jag mig plötsligt inte så "unik" längre. Så ja, vitt får det vara nu :)
    I dag har det hänt en hel del. Klockan tio ringde jag till Cubus i Sundsvall och det visade sig att de hade min bok där! Så mamma ska hämta den på lördag då hon och pappa åker dit. Och jag är verkligen världens lyckligaste. Så på söndag kväll ska jag börja läsa den. Skynda att älska :)
    Annars så har dagen så klart gått helt sjukt segt, trodde aldrig den skulle ta slut. Men då den gjorde det gick jag och Magda och "gjorde stan" ;) Och tro det eller ej, men jag köpte två par skor! Eller ja, ett par var typ stövlar. Men är skitnöjd i alla fall. Stövlarna har jag velat ha i typ tre veckor. Och just det, jag köpte en ögonbrynsskugga på Anybody också, och så hittade jag en parfym som jag tänker köpa om inte Maggie göra det ;) Haha.

Och så måste jag berätta om den galna barnungen till 60åring som jag och Magda råkade ut för på vägen hem från Kramfors. Alltså jag tänker att han måste vara runt 60 för han hade helt vitt hår. Men ja, vad vet jag? Han kanske var en förvuxen tonåring egentligen.
    Hur som helst så börjar det i Klockestrand, där han kör skitsakta. Och Magda blir rätt less då hon ser att han ska av till Gålån precis som vi. Där kan man ju nästan inte köra om någonstans, bara på två ställen. Och precis som väntat så körde han tio km för sakta hela vägen. Magda blev ju irriterad och utan att hon tänkte på det hamnade hon rätt tätt bakom, och då tvärnitar den där gubben, för att visa att han minsann inte accepterar sådant. Ja visst, Magda ger mer avstånd men tänker att hon ska köra om på nästa raksträcka. Men vad tror ni han gör då? Jo han gasar på utav bara helvete! Jag skojar inte, han verkligen asgasade för att vi inte skulle kunna komma om. Och sedan börjar han åter igen köra sådär supersakta. Och då vi svänger in i Lugnvik är Magda helt vansinnig och trampar gasen i botten för att komma om, och han gasar på igen! Helt jäkla otroligt, och då han märker att det kommer mötande bilar så att vi ändå inte kan köra om, då saktar han ner. (Men nu är det nästan så att nästa grej förtjänar ett eget stycke)
    Vi kör ju till slut om då, och då vi passerar honom, vill ni veta vad den jädra gubben gör då?! Han pekar fuck you! Han sitter där, bakom ratten sin, och pekar fuck you till oss genom rutan. Hahaha, jag trodde jag skulle dö. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Och han svängde av ner till Lugnvik dessutom, så kan ju inte vara så svårt att ta reda på vem det var. Men herregud. Magda var så upprörd att hon nästan blev tårögd, haha. Riktigt jäkla frustrerande var det. Sjuka knäppskalle! Men slår vad om att det där i alla fall gjorde hans dag värd att leva, han kände sig nog überawesome då han kom hem och ställde sig och lagade gröt till middag.

Jaja, haha, var bara tvungen att skriva om det där. Har aldrig varit med om något liknande i trafiken förut. Men pappa sa att vi ännu har lite erfarenhet av idioter på vägen. Så jag kan ju säga så mycket som så, att jag ser inte fram emot fler människor som honom.
    Nu tänkte jag läsa lite faktiskt. Var ett tag sedan jag gjorde det. Så adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0