Tydligen paradisbadet

Okej, Emma måste ju vara kvinnan hon. Hur fasen kan den tjejen ha en sån jäkla övertalningsförmåga? Nu har hon övertalat mig att åka på paradisbadet med henne, Tobbe, Joel och Nickepicke (hubbe, höhö) i morgon. Och alla som känner mig vet att jag hatar att bada mer än allt annat i världen. Dessutom har jag inte tid, för jag ska städa åt mamma i morgon för att jag fått pengar och sedan ska jag plugga. Jag ska skriva ett utkast till projektarbetet som jag inte ens börjat med, jag ska läsa häftet som vi fått inför svenskanationella och dessutom ska jag skriva klart en "testuppsats" i svenskan som också handlar om nationella. Men ändå har hon fått mig att gå med på att åka till Övik? Det är ju helt galet.
    Jaja, jag har i alla fall sagt till Emma att hon får se till att jag har roligt för annars kommer jag aldrig mer prata med henne. Så jag tror hon känner att hon har lite press på sig nu. Sedan har hon sagt att hon ska hjälpa mig städa, så det hoppas jag att hon står fast vid! Hahaha. Nä men vi får se hur det blir.
    Blir många turer till Övik för mig den här veckan. Ska ju dit på fredag med, och Malin ska också tatuera sig. Men Magda sa i dag att det inte ens är säkert att vi kommer kunna tatuera oss, ifall vi inte får någon tid. Huhu, det skulle suga för jag har verkligen laddat för det här nu och bestämt mig och det känns så bra att jag ska få det gjort. Och det känns dessutom som att om det inte blir på fredag kommer det typ aldrig bli av. Så ja, jag håller i alla fall tummarna för att det blir en tatuering för mig :)
    Förresten, vinterfesten till helgen, är det någon i den här staden som egentligen har förstått vad det är eller? Haha, verkar ju himla festligt alltså. Jag har i alla fall ingen koll. Vet bara att Kramm ska ha öppet både fredag och lördag men jag vet inte om det är ute på stan i "kåtorna" eller om det är på själva hotellet. Vore ju verkligen superduper trevligt om någon bättre vetande kunde upplysa mig om hur läget är.
    Men nu ska jag sluta, måste kolla upp busstider. Hejsvejs! Eller godnatt blir det kanske...



Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0