Dagvill igen

Nu har jag blivit sådär snurrig som jag var på jullovet igen, och fort gick det! Men det är inte direkt så att jag typ tror att det är söndag i stället för tisdag eller torsdag i stället för måndag, utan det är bara helt enkelt så att jag inte vet vilken dag det är. Vet inte om det är i mitten av veckan eller i slutet osv. Lite läskigt är det nästan. Eller ja, det tar väl bara kanske nån tiondels sekund innan jag kommer på vilken dag det är, men jag har glömt det lika snabbt igen.
    Jag och Emma klev upp runt elva, halv tolv i dag, och då gjorde vi smoothies och mackor som vi skulle äta till filmen "Systrar i jeans 2"... Trodde vi ja! För det ville sig inte minsann. Vi fick krångla på som fasen för att försöka föra över filmen från min dator till datorn som är kopplad till TVn och det gick bara inte. Antingen var USB-minnet vi använde överfyllt, eller så gick det helt enkelt inte att föra över den. Och Emma var arg vill jag lova! Svor och gormade och hade sig, och jag kan aldrig hålla mig för skratt när hon får ett av sina utbrott, haha. Visserligen kan jag också få utbrott, men Emmas utbrott är så mycket roligare än mina! Haha. Hur som helst så hade vi i princip ätit upp våran frukost när vi bestämde oss för att vi skulle se på filmen på min dator i stället.
    Nu har vi ganska nyss sett klart den och jag har ingen aning om vad jag/vi ska göra. Mamma ska plocka upp mig runt fem ungefär då hon åker hem, och då ska jag hem och städa mitt rum. Jag insåg i dag (trots att jag inte var hemma) att det verkligen behövs. Och ja, de flesta trivs väl bättre i ett nystädat rum :) Sedan då jag har städat mitt rum tänker jag titta på filmen jag tog hem igår. Jag och Emma fick inte till det nämligen (ovanligt?) utan vi började titta på Systrar i jeans i stället men då somnade Emma och jag satt på msn till typ halv fyra, haha. Det var därför Emma ville se klart den i dag.
    Jaja, har inte så mycket mer att skriva om nu tror jag. Men jag återkommer kanske senare. Lär försöka leta anledningen till att ta pauser i min städning ändå så det är nog rätt stor chans. Men ha en trevlig... Justja, tisdag! Ciao.



Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0