One tiny day off!

Ojojoj vad jag kämpade med att sova så länge jag bara kunde i dag. Jag var så trött och slut igår så jag faktiskt stupade i säng redan vid halv tolv typ. Och klockan elva vaknade jag helt klarvaken, vilket störde mig. Så jag tvingade mig själv att ligga kvar och blunda och rätt vad det var så hade jag somnat, bara för att vakna igen några minuter senare. Sådär höll jag på och kämpade i en timme ungefär då jag insåg att det nog var dags att kliva upp ;)
    Men ja, jag bara älskar den här dagen. Efter att ha jobbat tolv dagar i sträck (ja tolv jäkla dagar!) så kan jag säga att jag behövde den här dagen mer än jag behöver syre. Spelar ingen roll att jag inte alltid jobbat så långa dagar. Bara själva känslan av att måsta vara i den där affären varenda dag, haha. Näe, så i dag njuter jag, vill jag meddela.
    Jag har inte skrivit på ett par dagar. I förrgår övertalade Magda åter igen mig att följa med på Kramm, vilket jag inte ångrar. Hade skitkul där med mina små björnisar! :D Men vissa människor gör ju alltid verkligen allting för att få mig på dåligt humör så kvällen hade nog kunnat sluta bättre, haha. Men Kramm var bra i alla fall!
    Igår fick jag stå mitt kast då jag skulle upp klockan sju. Började jobba åtta som vanligt, men jag hade tur för Ammis skulle vara med mig och baka hela dagen vilket faktiskt underlättade en hel del. Hon hade tillräckligt med energi för oss båda kan jag säga ;) Och by the end of the day hade lillgumman till och med börjat "baka" helt själv :D Jag var så stolt så!
    Men ja, inget slog att komma hem i alla fall. Slängde mig i sängen och sov i tre och en halv timme, sedan upp och åt och efter det satt jag och läste precis hela kvällen. Tills jag kände att jag inte kunde hålla ögonen öppna och som sagt, stupade i säng.
    Nu är jag i alla fall vaken och jag tror nog att den här dagen kommer att gå i lugnhetens tecken. Tänker inte göra många knop i dag jag inte! Jag tänker läsa, titta på tv, lyssna på musik och allt sånt där som jag inte kan göra på Konsum! Hejdå.





Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0