Trevlig dag, konstig kväll.

Ja, i dag har varit en bra dag! Förutom fysiken i morse, den hade jag kunnat hoppa. Men jag slutade ju faktiskt efter den, och då gick jag och Emma och åt sedan satte vi oss i cafeterian och chillade som de coola homiesarna vi är! Och när Emma åkte hem med bussen fick jag äran att sitta i samovaren ett tag innan jag och Lina gick på stan. Och efter det så fick jag åter igen äran att sitta i samovaren, med PIRA dessutom. Kärlek till honom! :D Där satt då jag och Lina medans vi väntade på Elin som kom till oss vid två, och då gick vi hem till Lina.
    Hemma hos Lina hade vi skittrevligt. Eller åtminstone hade jag det ;) Vi fikade, surrade, tittade på Madicken (<3!) och åt tjockpannkaka som Lina hade gjort :D Så himla duktig tjej, supergott var det! Och när klockan började närma sig sju så körde Lina ner oss på stan, där hon nästan höll på att glömma låsa bilen, haha.
    Hur som helst, kvällens föreläsning då! Den handlade förstås om miljö, och både jag och Elin var såå nära på att nicka till flera gånger, helt sinnessjukt boring var det. Efter det var det fika (igen för oss, höhö) och sedan skulle vi se på några kortfilmer. Och där blev det såklart en massa krångel, så Sofen och Lintos fick minsann rycka in, dataexperter som vi är. Haha! Och där, dääär ska ni veta, höll jag på att skämma ut mig. I vanlig ordning kan jag inte hålla mig för skratt då jag väl måste, och det hrä var ett sådant tillfälle. Filmen var så himla flummig! Det var någon som hade gjort en film av tecknade bilder i gråskala, och helt plötsligt fick vi se den liksom inifrån en ubåt under vattnet eller något? Det blubbade och hade sig i alla fall. Och jag tittade på Elin, som tittade tillbaka som ett frågetecken och jag trodde jag skulle förgås av skrattnöd. Men jag lyckades faktiskt hålla mig, hur nu det gick till. Ett mirakel skedde!
    Jaja, jag ska inte tjata mer om den där konstiga kvällen, men det var i alla fall i stort sett bara bohem-människor. Och så var ju Staffan där! Som jag träffade med familjen Andersson då vi var på kanarieöarna :D Vi var och åt middag där med honom och hans fru någon kväll. Lite roligt, men jag tordes inte riktigt heja för jag var inte säker på om han kände igen mig. Förrän på slutet där, då han tittade extra mycket men då kändes det bara löjligt att presentera sig ;)
    Åååh vad långt jag skriver! Vad är det med mig? Måste vara kaffekoppen jag drack på bibblan. Ja ni ser ju, nu är jag igång igen. Inte har jag börjat med miljökunskapen heller. Usch, jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag hatar miljökunskap.
    Nu tror jag det får bli en dusch sedan ska jag typ se på vänner eller någonting, godnatt! :*



Sofie.

Kommentarer
Postat av: Lina

Näääämen, tack för expertutlåtandet miss Sofen ;)

2009-01-28 @ 21:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0