I mellanrummet, Ådalsskolan

Nu sitter jag och Jennie i mellanrummet här uppe på NV, det som jag har valt att kalla NV06s parallella universum. Oftast brukar vi sitta här ett helt gäng. Jag har även hört att killarna sitter här varje torsdag och spelar något slags spel som heter "rebubble" eller något liknande, som går ut på att skjuta bollar med hjälp av en gris? Haha ja, ett väldigt kreativt rum är det. Här brukar vi också ha lektioner i mitt favoritämne miljökunskap, eeh.. Eller ja, det behöver vi inte prata mer om.
    Just nu sitter vi och väntar på Emmeli som har varit och spelat fiol. Elin gick just för att byta av henne. Jennan fördriver tiden genom att svara på superkonstiga och dumma frågor angående körkortet. Jag däremot fördriver tiden genom att skriva här, höhö! Det är därför jag svamlar så himla mycket.
    Då Emmeli kommer hit tror jag att vi ska gå på lunch, eller jag vet inte om vi ska gå precis direkt, vi kanske ska vänta lite på Elin. Men det är i alla fall kycklinglasagne (?) till lunch i dag. Jag förstår inte varför vi aldrig kan ha någon vanlig mat på den här skolan. Jag sa just det till Jennie, den enda vanliga maten vi får här är fisken, och då är den aaaasvanlig i stället. Less blir jag! Men jag hoppas i alla fall att lasagnen är god för jag är rätt hungrig.
    Våran klassfest har förresten blivit inställd, eller uppskjuten eller något, huhu. Men ja, det här gör ju att jag kan åka på mammas kusins 30-årskalas med familjen i stället och jag har en känsla av att det kan bli skitroligt :) Där kommer jag få supergod mat osv. Precis som jag ska få i kväll! Wihooou :D
    Men jaja, nu kommer nog Emmeli hit när som helst så jag ska ta och runda av lite lätt. Vi hörs nog något mer sedan om det finns någon dator jag kan låna hemma hos min absolut bästa kompis i heeela världen! Hejhej.


Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0