Astrid Lindgren

Vilken människa hon var! Jag kan faktiskt knappt tro det. Och ja, jag är väldigt medveten om att jag är en nörd, men jag trivs oerhört bra med det måste jag säga. Hur som helst, jag såg ju Mio min Mio tidigare, och det störde mig lite att den var dubbad (?) men annars tyckte jag om den. Men Astrid Lindgren är (enligt min åsikt) för litteraturen som ABBA är för musiken, ingenting hon gjort är dåligt. Jag tog hem Alla vi barn i Bullerbyn och har just sett klart den filmen, så bra! Verkligen, nostalgi till tusen. Och signaturmelodin är jättefin.
    Nu ska jag gå och hämta en muffins och sedan ska jag tittar på Ronja Rövardotter :D Haha. Eller först ska jag nog fixa tvätten, men sedan blir det Ronja för hela slanten. Sedan i morgon är det skola och som vanligt vill jag verkligen inte, plus att jag blir där superlänge i morgon i och med att jag hoppar den långa sovmorgonen. Jag och Emmeli ska gå och prata med psykologiläraren angående kursbytet. Men jag hoppas i alla fall att alla andra också haft en mysig dag/kväll precis som jag, och såklart att den också fortsätter så. Hejhej!


Min barndoms stora ljuskälla.


Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0