Life is a flower

Hallå igen! Längesen...

    Det blev en långpromenad i dag, drog den där åtta kilometerslängan. Otroligt skönt var det verkligen! Var ute i en och en halv timme ungefär. Och nu ska även poängteras att jag inte går för att motionera, jag är medveten om att 8 km på 1½ timme skulle vara ganska dålig tid i sådant fall ;) Men nu är det ju inte så, utan jag går mest och njuter. Stannar ibland och tittar på allt fint och sådär. Mysigt är det i alla fall, jag älskar Bjärtrå på det viset :)
    Det blev inte att jag åkte hem till Emma någonting, har superdåligt samvete eftersom hon verkar lite deppis :( (eller kanske arg? :O) Men i alla fall så åker ju som sagt Daniel och Emelie hem i morgon och jag kände verkligen att jag vill passa på att vara med dem nu i kväll då, och Emma kunde inte stanna för hon skulle vara hundvakt.
    Vi ska i alla fall äta trerätters i dag, vet inte så mycket om det mer än att det blir någon typ av fläskfilé till varmrätt. Och så är det melodifestivalen i kväll och jag längtar verkligen, verkligen! Och jag hoppas som en galning att Måns låt är bra, och att han har snygga kläder. Fast ja, tror kanske inte att det finns kläder som är fula på honom? (a) Men ja det blir i alla fall en mysfamiljekväll och det var synd att du inte kunde vara med Emmispemmis!
    Men nu ska jag hoppa in i duschen en snabbis, sedan göra en macka för jag är vrålhungrig. Och så ska jag sätta mig och läsa Djävulen bär Prada. Och ja det är sant, jag har aldrig läst den boken. Sick eller? Men jag har sett filmen, och enligt Ammis (tror jag i alla fall har sagt det) och många andra så ska boken vara så mycket bättre. Och hittills verkar den lovande :)
    ZzzzzzZzzzZZzzZZzzzzz säger väl ni nu, vad bryr ni er om vad jag läser? Förmodligen nada. Därför kilar jag nu, ha en fortsatt härlig dag! PUSS & KRAM!

We live in a free world.
I whistle down the wind.
Carry on smiling,
and the world will smile with you
Life is a flower,
so precious in your hand.
Carry on smiling,
 and the world will smile with you




Sofie.


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Tjena Sofie, Bjärrå ÄR vackert - på MÅNGA sätt!



Du ska läsa "Och världen skälvde" av Ayn Rand. Jag håller på med den nu, den är lovande...

/ Jörgen

2009-02-14 @ 21:20:19
Postat av: Sofie

Jörgen: Tjena! Jo, det har du helt rätt i. Och ja jag ska kika på den där boken! :)

2009-02-15 @ 18:23:37
URL: http://sofiestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0