Just a day, just an ordinary day...

Fy vad jag verkligen inte orkar skriva i dag egentligen. Jag är alltid så skrivsugen när jag sitter på bussen på väg hem, men så fort jag kliver innanför dörren här hemma så försvinner det. Eller det kan faktiskt hända att det försvinner redan på vägen från bussen till huset med.
    Hur som helst så har två av mina vänner tagit körkort i dag. Grattis till Emmeli och Elin, så himla duktiga tjejer! Och som vanligt, ger inte mig ångest alls. Näe. Men jag iiiids inte! Jag är på ett sådant underbart humör nu förresten, för den som undrar. Precis sådär att jag verkligen inte orkar någonting över huvud taget.
    I morgon ska Selle och Norta (tror jag?) hålla i våran idrottslektion, och de påstår att vi ska ut och springa? Eller ja, vi ska "löpa" som Selle så vackert uttryckte sig tidigare i dag. Jag säger bara det, det kommer aldrig komma en dag då Sofie Stattin säger löpa i stället för att springa. "Löper" säger vi att hundar gör när de har mens, för att det inte låter lika äckligt och vulgärt. Och så är det med det. Men i alla fall, vet inte dessa människor om att det är minusgrader ute? Och inte bara några stycken heller, utan massvis! Och dessutom har det snöat i dag, och nej, jag tänker i alla fall inte gå ut och springa. Never, hellre dör jag. Tänker inte dra på mig en dunderförkylning bara för att de ska få slava med oss när de väl har chansen. Jag tar med mig shorts och en tisha till idrotten i morgon, helst kanske jag glömmer skor också, kanon!
    Jag har i alla fall inte pluggat någon fysik i kväll, fy fasen. Jag tror nog att jag hatar mig själv lite ändå. Vi har prov på fredag och jag kan ingenting? Och jag som har fått så himla fina anteckningar av Empa och allting och så utnyttjar jag dem inte ens. Näe, fasen också. Nu fick jag jättedåligt samvete. Får visst bli ett svep igenom uppgifterna innan jag går och lägger mig. Trots att jag verkligen är för trött för det.
    Jaja, nu är det så att jag håller på att kissa på mig för att jag har druckit så mycket vatten i kväll. Mamma har minsann tagit hem Bonaqua till Konsum nu, typ bara för min skull. Haha, galet jag vet! Men jag klagar i alla fall inte längre, och det var väl det hon var ute efter. Så jag tänkte gå och göra någonting åt det, sedan blir det plugg och sedan säng. SÄÄÄÄNG, huhu. Jag klarar inte det här. Men efter miljökunskapen nästa vecka har vi i alla fall ingen mer miljökunskap på typ tre veckor, lättar ju upp lite i alla fall! Ser förresten ut som att jag visst orkade skriva i dag, jag är så himla paradoxal ibland alltså oh my god!
    Godnatt på alla ni härliga människor, you know I love you all! 

Take my hand, live while you can. Don't you see?
Your dreams lie right in the palm of your hand.




Sofie.

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis till dom! Då vet vi vilka vi ska ringa och få skjuts av :p

2009-02-05 @ 17:53:31
URL: http://ejonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0