Ojoj vad det snöar

Och är det inte myyyspysigt, säg? Kanske att man kan få sig lite julkänsla nu. Pappa sa till mig innan han gick och la sig igår "Tänk att det är tio dagar kvar till julafton", och det är verkligen helt obegripligt. Detta betyder att det är nio dagar i dag, och jag har köpt en julklapp. Eller nej, där ljög jag, Daniel var faktiskt och köpte mammas och pappas julklappar i dag. Så nu är det bara en klapp till Daniel och en klapp till Emlan som fattas. Om jag inte dessutom ska sno ihop nåt till mina björnar. Vi byter aldrig julklappar nu för tiden, men jag känner att jag kanske vill ge dem något litet. Vi får se :)
    Men i alla fall, till julkänslan, jag känner mig så sorgsen för att den inte infinner sig. Jag har inte hört någon julmusik alls nästan i år, och så har så klart avsaknaden av snön spelat in den med. Men nu då det snöar då? Nej, det händer ingenting ändå. Mamma och pappa var och skaffade sig en gran häromdagen, och som vanligt säger de att det är den finaste vi haft någonsin. Haha, varje år! Slår aldrig fel. Jag kan tycka att det är lite tråkigt att mamma alltid vill ställa in granen så sent som dagen före julafton. Fick jag välja skulle vi ta in den nu, på en gång.
    Jag saknar att vara liten, jag saknar mitt lilla liv. Jag vet att jag är allt annat än unik med den känslan, men jag vill bara få skriva om det. Jag saknar att ha min storebror hemma varje dag, och jag saknar att vara ute och åka skidor med pappa och honom på helgerna. Jag saknar att vara så förväntansfull inför julafton att jag går och lägger mig extra tidigt kvällen innan. Jag saknar att kliva upp jättetidigt på julaftonsmorgon och springa in till Daniel för att hämta honom så vi tillsammans kan springa till granen och se om tomten varit där på natten. Jag minns att jag verkligen inte kunde förstå hur tomten kom in på natten. Han måste ha gått genom dörren, och våran bro är ju jättehögljudd!
    Allra mest saknar jag att inte behöva bry sig, att bara vara glad. För jag var bara glad då jag var liten, jag hade ingenting att vara ledsen över. I dag ser det otroligt mycket annorlunda ut. Samtidigt som jag har mycket att vara glad för, så känns det som att jag just i detta nu har mycket mer att vara ledsen över, att oroa mig över. Det är ingen rolig känsla, och det är inte roligt att gå igenom julen såhär.
    Jag vill se fram emot julafton. Jag ser inte fram emot julafton i år.


Förra årets julgran.


Kommentarer
Postat av: amanda

<3<3<3

2009-12-16 @ 11:36:16
URL: http://amandaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0