Grattis storebror!

Eller ja, i efterskott blir det väl nu då eftersom klockan passerat midnatt. Men i dag (igår) firade vi de vänsterhäntas dag! Så jag var inte sen med att gratta storebror som är vänsterhänt. Även om pappa hävdar att han bara "fejkar". Det enda han gör med vänstern är nämligen att skriva, resten gör han med högern. Spikar, äter, håller i pingisracket osv. Men ja, tyckte ändå att han kunde få en liten gratulation, det är han värd ;)
    I kväll har jag hjälpt Emlan att baka lite. Eftersom mamma tänkte bjuda alla sommarjobbare på tårta i morgon så ställde Emelie upp som bagare. Vilket inte riktigt gick som planerat då hon aldrig fick till en perfekt tårtbotten. Så det fick bli en med en hembakad tårtbotten och en med en köpt, vilket hon mår jättedåligt över, haha. Men jag tror hur som helst att de blir goda, eftersom hon nog gör de godaste tårtorna jag vet :)
    Sedan har jag bara läst. Läst, läst och läst. Jag nöter boken som fasen för att jag ska hinna läsa ut den innan Lina åker på måndag (jag vet att jag skrev lördag förut men jag hade missförstått, höhö). Men jag har i alla fall hunnit lite mer än halvvägs nu så jag tror inte det ska bli några problem då jag är ledig hela helgen.
    Och sedan har jag i kväll även fått reda på hur onödig min vånda inför studenten var. Visserligen kommer jag fortfarande att sakna skolan i sig. Men fy fasen vad glad jag är att jag fått sett den riktiga sidan av några saker. Och ingen kan ana hur glad jag är över att slippa vara där vissa andra ska vara i morgon. Kommer förmodligen vara lika drop dead boring som det alltid varit, som alla innerst inne alltid tyckt det vill säga.
    I morgon ska jag åka med mamma in på morgonen, vilket kommer att innebära att vi åker klockan sex. Ja, ni såg rätt, vi åker då. Men ni kan ju helt och hållet glömma att jag tänker göra några vidare ansträngningar. Tänker kliva upp fem minuter innan vi ska åka, sova hela vägen dit, sova en timme där och sedan eventuellt kanske fixa i ordning mig lite. Det är trots allt sista dagen för många. Och gud vad jag kommer sakna alla :( Särskilt mina tjejer, Ammis, Lina och Cicco ;)
    Jaja, jag ska väl ta och göra kväll jag då. Om jag över huvud taget ska kunna komma ut till bilen i morgon bitti. Men jag hoppas alla haft en bra kväll. Och i morgon är det helg, så det ser vi fram emot :) God natt, everybody!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men Sofen.. Har du tur kanske Pågenkillen, alias "öh, vem är det som är på brödet idag?", är kvar till hösten ;)

2009-08-15 @ 00:39:17
URL: http://pinny.blogg.se/
Postat av: Sofie

Johanna: Hahaha, ja, jag hoppas verkligen att jag får höra "Är Berit ledig eller?" ett par gånger till under årets gång :D

2009-08-15 @ 00:56:24
URL: http://sofiestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0