Förkylning

Ja, har gått och blivit dunderförkyld. Eller ja, ingen feber förstås (eftersom jag aldrig, aldrig, aldrig får feber). Men halsont, hosta och snuva. Det har bara kommit sådär från ingenstans och det är sjukligt (höhö) irriterande, särskilt då man jobbar i butik och går runt bland människor hela tiden. Har suttit i kassan och hostat hela dagen, fräscht! Men nu har jag tagit nässpray, vilket jag nästan tycker är snäppet värre än att vara täppt i näsan. Det blir ju inget som helst luftmotstånd i näsan utan man är typ näslös. Det var någon som alldeles nyss sa till mig att det är som att man bara har två stora hål, och det beskrev min situation nu så träffsäkert att jag undrar om den här personen just nu befinner sig i min hjärna.
    Men men, i morgon väntar en otroligt tung dag för mig (och för några andra som jobbar på Konsum med). Men jag ska först skjutsa in mamma och pappa till Kramfors för att de ska ta buss ner till Sundsvall klockan åtta, sedan ska jag och hem till momma och sova ett par timmar innan det är dags att börja jobba klockan elva. Då jobbar jag till fem, och därefter bär det av hem till momma igen, för att invänta kvällens inventering som har start kl. 19:30. Den kommer förmodligen att pågå till elva på kvällen ungefär, sedan ska jag och Maggie sova hos momma eftersom inventeringen börjar 06:30 dagen därpå igen. Kändes bara dumt att åka hem för sju timmar typ. Så ja, det blir ingen dans på rosor direkt. Men sedan på kvällen blir det fest. Kramm, people, vi ses där!
    Nu har jag i alla fall alldeles nyss tittat lite på vänner medans jag tryckte i mig (ja verkligen tryckte (och herregud vad jag skriver många parenteser i dag)) en hel påse tortilla-chips och en burk salsadipp! Det är helt sjukt hur mycket jag kan vräka i mig. Jag säger då det, en vacker dag kommer jag att svälla upp till en ballong och det kommer sannerligen inte vara någon trevlig syn. Men ja, jag kan helt enkelt inte hejda mig! Haha. Nej men allvarligt, jag måste faktiskt börja skärpa mig lite... Ja, lite till att börja med, det tycker jag låter bra. 
    Funderar på att kanske gå och lägga mig? Jag har liksom ingenting särskilt för mig på datorn för tillfället, och jag känner mig rätt trött. Men vi får se, jag ska rådslå lite med mina vapendragare på msn. Men jag tänkte ta och runda av här i alla fall så. Jag kommer förmodligen inte blogga på hela dagen i morgon, too bad, va? :/ Men ja, jag återkommer troligtvis tidigaste på lördag då jag kommit hem från jobbet vid typ halv fyra, fyra någon gång. Så ta hand om er mina kära vänner, så hörs vi snart! PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0