Still saturday


Hej igen. Jag har just ätit och nu sitter jag på min nya dator och lyssnar på Bruce Springsteen och Celine Dion. Tar jättelång tid att skriva eftersom jag inte är van att skriva på en laptop såhär, men jag vänjer mig förhoppningsvis snart. Kanske blir att jag kommer skriva här lite mer nu då eftersom jag måste öva mig.

Det bjöds i alla fall på plankstek till middag i dag, riktigt gott var det. Pappa kan sin sak må jag säga. Och nu ska jag bara vänta på att klockan blir åtta så att jag kan titta på det där programmet på tv4+, kommer inte riktigt ihåg vad det heter och orkar inte kika just nu. Men nåt i stil med "Kan du texten?" eller nåt. Och efter det blir det musikmaskinen. Och allt det där tänker jag titta på inne på mitt rum eftersom jag är less på mamma och pappa just nu. Och just i detta nu hade jag verkligen behövt dig. VARFÖR har du gjort det såhär, fan också...

Jamen just det! Jag ska ju på något vänsters vis försöka mig på att ta hem ett nedladdningsprogram i kväll också. Kan någon, snälla, hjälpa mig med det? För jag har verkligen ingen aning om hur man gör eller vad det är man ska ta hem eller vad som helst. Så ja, all hjälp uppskattas.

Och så en sak som är dryg, igår skrev jag ju om historiauppgiften som ska vara inlämnad på måndag. Emmeli ringde mig i dag och bad mig att gå och läsa upp uppgiften för henne för hon hade glömt lappen hemma. Och gissa vad jag upptäckte. Jo, att det var biologiblocket jag hade tagit med mig hem?! Snälla nån, nu börjar det slå slint tror jag... Hade tagit hem historiaboken, och biologiblocket. Är jag lite disträ eller? Så nu har jag inga som helst anteckningar inför den här uppgiften, och jag vet verkligen inte hur det ska gå. För jag orkar INTE läsa i boken, huhu. Men det löser sig säkert det med, jag menar, det brukar ju göra det?

Hm. Jag trodde inte jag hade något att skriva idag, så jag hade tänkt svara på en såndär frågegrej, men jag hade tydligen massvis att skriva så jag tror jag sparar den där grejen till ett senare tillfälle. Och jag är ändå inte på humör för någontig sådant.

Men nu ska jag göra nånting annat, jag vet inte riktigt vad men någonting ska jag väl säkert kunna hitta på. Går nog och sätter mig och läser i min bok "En shopaholic säger ja" en stund, tills mina efterlängtade tv-program börjar.
Ha en fortsatt trevlig kväll, kan hända att jag återkommer innan jag går och lägger mig, men det är nog inte så säkert.

Life's a bitch. PUSS!
Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0