Typiskt mig


Alltså det här är så typiskt mitt liv. Ni kanske minns att jag sa häromdagen att allt som kan gå fel, går fel för mig? Hur som helst tog jag och pappa oss en biltur till Kramfors i dag för att hämta ut mina böcker. För det blev ju (naturligtvis) något fel i beställningen så de hamnade på Café Princess i Kramfors i stället för på Ica i Nyland som jag bad om, och jag kan inte gå och ta ut dem själv eftersom de står i pappas namn, för jag var inte arton och kunde därmed inte beställa dem i mitt namn. Ja, så kommer vi dit då, så har Princess stängt, för de stänger 17:00. Och så tittar jag då på aviseringen, som jag för övrigt fått på sms, och inte i nåt brev, vilket också krånglar till en massa. Men där i sms:et står det i alla fall, klart och tydligt, att böckerna skall hämtas före kl 17:00. Så det var bara att åka hem igen, utan böcker.
Och när jag kommer hem och berättar detta för mamma, så säger hon "Men ni kunde ju ha gått till spelet i stället då". Alltså... Ja, jag fick lust att skrika. Så jäkla dumt av mig! Självklart hade jag kunnat gå till spelet, men jag tänkte inte på det.
Så näe, det gjorde mig väldigt less.

Men en sak som verkligen livar upp mig lite just nu, är att jag ska gå se Björn Gustafsson på parken nästa onsdag. Gud vad glad jag är över det! Hade inte kunnat komma lägligare tror jag, Jennan är en ängel :D Och inte nog med att jag ska få se Björn, ska ju även få se Soran, Måns och.. Någon till, är det Özz kanske? Näe jag vet verkligen inte vem den fjärde är, har bara fått för mig att det ska vara Özz. Det kommer hur som helst bli helt underbart, och äntligen har jag något att se fram emot! Något som ligger lite närmre än lovet dvs.

Men nu börjar det lukta mat här, gott, är superhungrig!
Sedan ska jag titta på en film som jag håller på att ta hem, The new guy heter den, hoppas verkligen att den är bra. Hade aldrig ens hört talas om den förut men den lät rolig på beskrivningen i alla fall. Det känns som att jag har glömt att berätta något nu, men om jag kommer på det så återkommer jag väl kanske senare. Nu ropar pappa att det är mat. Så ja, later my friends!

Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0