There ain't no reason


God afton!
    I dag har jag varit duktig! Eller nej, men halvduktig har jag i alla fall varit. Jag klev upp vid tio, vilket är tidigt för att vara jag. Sedan satte jag mig och pluggade biologi, och sedan läste jag lite i Robinson. Och jag vet vad ni tänker, att jag borde ha läst ut den vid det här laget. Men icke! Kan ändå inte skriva någonting om den förrän i morgon så det gör ingenting. Och när jag hade gjort det, kände jag att jag förtjänade lite Vänner-tid. Så jag poppade popcorn och förflyttade datorn till sängen där jag har suttit och myst fram tills nu! Hur skönt låter inte det då? Hihi.
    Och nu väntar jag på att pappa ska komma hem så att han kan laga lite mat till mig. Eller han har egentligen redan kommit hem, men han åkte iväg igen i all hast. Tänkte även att jag skulle titta på Glamour i dag så att jag kan uppdatera mamma om vad som hände sedan då hon kommer hem. Hon är nämligen i Bollsta, tror jag? Och hjälper mormor på dansen. Hon gör det lite då och då nämligen... Ja, för att det ville ju verkligen alla veta? Haha.
    Hur som helst, jag har i alla fall fått reda på att Daniel och Emelie kommer hem redan i morgon! Ska bli skönt att ha dem hemma faktiskt, i och med att mamma och pappa åker till Dublin. Vet inte riktigt vilken tid de kommer men det spelar ingen roll, bara jag slipper sova själv i vårat läskiga hus. Nu när det börjat bli mörkt ute tycker jag inte lika mycket om att vara ensam måste jag faktiskt säga.
    Men men, nu ska jag sluta skriva. Ska nog ta och dra mig mot tv-rummet tror jag. Men ni får ha en fortsatt trevlig kväll allihop, får se om jag kanske återkommer något mer senare i kväll. Om inte så hörs vi i morgon! Nu kom pappa hem. PUSS.

Sofie.

People walk a tight rope on a razor's edge,
carrying their hurt and hatred and weapons.
It could be a bomb or a bullet or a pen,
or a thought or a word or a sentence.

There ain't no reason things are this way,
it's how they've always been and they intend to stay.
I don't know why I say the things that I say, but I say them anyway. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0