Onsdag


Äntligen hemma, huga vilken dag det här har varit. Jag började, som så många andra dagar, med att försova mig ganska rejält. Vaknade fem minuter innan bussen gick, så jag ringde i fullständig panik till Robert och fick till min stora lycka höra att han skulle ta bilen i dag! Kunde knappt tro det faktiskt, att jag skulle ha en sådan tur. Helt otroligt.
    Väl framme i Kramfors var det bara att pallra sig iväg mot Sonjas där jag fick håret färgat, blev supernöjd verkligen och det blev också så mycket billigare än vad jag hade väntat mig. Låter det som ett bra kap eller? Så bara för det gick jag till klipoteket efter skolan och köpte dyrt schampo och balsam, kände att jag ville unna mig lite ;)
    Jag traskade i alla fall tillbaka till skolan efter färgningen och åt lite lunch... Den förtjänar inte ens en kommentar. Men vid 13:00 sprang jag till simhallen för att möta Matilda, så att jag kunde byta fuktkräm. Och sedan bar det av vidare till miljökunskapen, som vi bara behövde ha i 40 minuter i dag eftersom vi skulle gå och titta på Paolo Roberto på parken. Snacka om en kille som tycker om att prata om sig själv och berätta om hur duktig han är ;) Men ja, han har gjort det bra hur som helst, det måste jag ändå säga.
    På bussen hem somnade jag i dag igen? Måste verkligen skärpa mig nu, det håller inte om jag ska sova på bussen varenda dag. Och i morgon har jag dessutom matteprov. Känns verkligen inget vidare, vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Plus att psykologin måste vara klar i morgon med, i och med att jag åker till Stockholm då. Men jag intalar mig att det är värt mödan när jag väl sitter på bussen med Emmeli :)

På tal om det höll vi nästan inte ens på att få ledigt. Som jag stör mig på den här nya regeln alltså! Den är ju helt sanslös, kan inte förstå varför alla ska dras över en kamm. Finns ingen som helst anledning till det. Om de vill få mindre ogiltig frånvaro så är inte detta någon särskilt lyckad lösning. Och nu har dessutom vår rektor kommit på att vi treor egentligen inte ens ska få ha lov till veckan? De har nämligen fått skjuta fram vår student till den 5e juni i stället för den 12e, på grund av att stadsfesten tar sådan plats eller hur det var. Ja, så då ska vi elever få lida för det, för det är ju såklart vårt fel :) Näe du Marianne! Den gubben gick inte, jag tänker ha det här lovet och jag tänker njuta av det. Ledsen, men så blir det.

Men ja nu blev det mycket här som vanligt. Jag har dessutom hört att min farbror och hans fru också fått nys om min blogg, spännande det! Så ja, om de nu ser det här:
Hej på er, Gunnar & Christina!

Ha en fortsatt trevlig kväll alla. Nu blir det plugg för min del, suck...
Sofie.

Kommentarer
Postat av: Ante Stattin

Varför nämnde du bara mina föräldrar :)

2008-10-22 @ 19:18:42
Postat av: Tina

Hej Sofie

Jag tycker det är roligt att läsa din blogg. Inte kanske så vanligt att en gammal "tant" läser din blogg men jag tycker du är en frisk fläkt. När jag var i din ålder fanns inte blogg utan då var det dagbok som gällde med lås och nyckel.Ack vad tiden går...Men det som är roligt och spännande idag var lika roligt och spännande då. Fortsätt att berätta så jag får läsa vad som rör sig i ett tonårshuvud.

Många kramar från mig till dig

2008-10-22 @ 21:09:59
Postat av: Poffis

Fast vi har ju lov inofficiellt. Det är tänkt att vi ska jobba med projektarbetet, någonstans i världen. Så har jag fått det förklarat iaf, oavsett vad Asn eller någon annan säger. Hehe.

2008-10-22 @ 21:52:42
URL: http://ztefan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0