Kaffekok

Jag började lite senare med historian än vad jag hade tänkt, och här sitter jag nu och har fastnat totalt. Alla lämnar mig dessutom på msn. Eller Darijo är kvar, men de ska snart se på en film tror jag och då blir jag alldeles ensam med min misär. Dessutom har jag kokat kaffe alldeles nyss, för första gången i hela mitt liv. Mamma är inte ens vaken så jag fick prova mig fram helt själv!  Gick säkert skitdåligt, har ingen aning om hur man gör faktiskt. Jag googlade till och med på instruktioner typ, och där stod det hur man skulle göra. Men sedan stod det att efter man tillsatt kaffet så ska man låta det stå ett tag? Why is that? Kanske för att man ska låta kaffebitarna sjunka och sånt, men när vet jag att dom gjort det då? Jag fattar nada... Men jag behöver verkligen kaffet, för jag tror detta kommer att bli en låång, lång kväll/natt. Hade faktiskt behövt min vän Lina just nu, men hon sussar förmodligen på sitt sötaste öra. Så jag får helt enkelt se till att lösa det här lilla dilemmat själv.
    Sedan måste jag även packa en väska eftersom jag ska till Emma efter skolan i morgon. Och jag borde dessutom plugga mer på fysiken så att jag inte är helt lost i morgon om Robert ska hjälpa mig. Uhuu, det är mycket för Sofen nu. Men historian känns ändå värst, vet liksom inte vart jag ska börja med punkten jag är på nu. Men det löser sig säkert...
    Nu hoppas jag alla har en trevlig natt, för det har inte jag.


Sofie.


Uppdatering fem minuter senare:
Kaffet smakade helt okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0