One way or another

Jag vet inte var jag är. Jag vet fan inte vem jag är.
Senaste tiden har jag frågat mig om jag fan i helvete ens någonsin vetat vem jag varit.
 
Svaret har blivit: det verkar inte så.
 
Jag har hamrat omkring här på jorden. Vilsen och borta. Jag har hoppat från den ena "lyckan" till den andra men ändå aldrig hittat hem. Vad krävs det för att jag ska hitta hem? Jag kanske behöver hitta mig själv.
 
Kan det kanske vara så att jag aldrig haft ett eget liv? Att jag först nu inser hur jag gjort mig själv beroende av andra under hela mitt snart 23-åriga liv. Är det möjligt att det jag behöver är att stå på mina egna ben? Hitta en egen plats i livet. Där det är jag som är huvudpersonen.
 
Jag börjar nu. Jag tänker ta över huvudrollen i mitt liv och jag tänker leva så som jag vill.
 
Inte förrän jag älskar mig själv kommer jag på riktigt kunna hitta någon att älska på riktigt.
Men framför allt, inte förrän jag älskar mig själv kommer någon kunna älska mig lika villkorslöst tillbaka.
 
Så här står jag. Och tar sats. Och nu är det du och jag, världen, nu är det du och jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0