Middag i Björnån

Haha, alltså det här kommer nog bli lite komiskt. Jag har ju glömt att visa bilderna från då jag var ute i stugan med min familj och åt sviiingod middag. Det blev så jäkla gott precis allting och jag hade kunnat äta ihjäl mig. Jag hade dessutom planerna på att jag skulle föreviga detta kulinariska ögonblick för att lägga ut här på bloggen. Men haha, åh, ja... Jag låter nog bilderna tala för sig själva.

Min och Emlans skagenröra. Lite rinnig, lite för få räkor, men himlar och plättar vad god den blev!
Gjorde sig dock inte särskilt bra på bild.
Tusen gånger godare än det ser ut!


Svensk färsk oxfilé, rotsakspytt, palsternacks"puré" (mosad med gaffel, haha) och hemmagjord kantarellsås.
Gjorde sig heller inte alls särskilt bra på bild.
TUSEN gånger godare än det ser ut.


Nutellaglasstårta. Maräng, nutella, grädde. Behöver jag säga mer?
Gjorde sig dock inte särskilt bra på bild.
Tusen gånger godare än den ser ut.


Haha ja ni ser ju vad det blev av mina matbilder. Blev bara cocobahia av alltihop. MEN det smakade så jääämarns bra! Skulle kunna leva på den här måltiden resten av mitt liv, lätt!

Emlan provsmakar avocado!



Här skulle vi då snapsa, och jag försöker och försöker lära ut min teknik men det går inte.
Emelie ser ut såhär INNAN hon tagit snapsen. Stabilt.
(Notera även gafflarna vi håller i med skagenröra på, för att dämpa fallet efter att vi svalt)


Tror jag tar och avslutar den här fantastiska matresan såhär.


Adjöss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0