Sverige grävde visst guld i Kanada i natt

Jag vet inte. Jag kan inte påstå att jag är överdrivet intresserad av hockey eller att jag ens brydde mig om matchen som visades i natt. Ändå låg jag där, lik förbannat, under täcket hela första perioden och sparkade med benen (något jag ärvt av min kära moder, försöker hjälpa till på något vis tror jag). Men inte långt efter att andra perioden hade börjat somnade jag. Och vaknade sedan alldeles lagom till att det första - och för all del, även det sista - målet gjordes. Och det blev jubel och hallabaloo.

Ja, men det blir man väl glad av? Jag blev jätteglad över att ligga där och kika på småkronorna då de åkte runt och var alldeles lyckliga. Slog på varandra och kramade varandra och allt vad de höll på med :) Så nej, jag bryr mig inte om hockey alls. Men jag tycker det är roligt när jag ser hur glada andra kan bli över det!

Sedan verkar jag helt tappat gnistan till att skriva på slutet också. Eller jag har så klart inte tappat den, men den är lite på villovägar. Detta har jag stött på tidigare och jag är övertygad om att den kommer att komma tillbaka. Kanske tillsammans med detta inlägg till och med? Vem vet?

Jaja, jag hade i alla fall en helt förträfflig nyårsafton. Som innehöll det mesta man kan önska. Sedan inledde ju jag och Caroline året med att tatuera oss! Riktigt hemlighetsfulla har vi varit men fan också, vad glad jag är nu! Är så himla nöjd med både min och Carros tatuering. Sedan är jag superstolt över Carro som inte tyckte det gjorde det minsta ont heller! Och hur coolt är det inte, att hon har sin egen handstil intatuerad? Ungefär som att hon gjort en anteckning på sig själv så hon inte ska glömma bort.


Äh! Nu blev det mycket trams här. I kväll ska jag, Ickis och Carro ha vin-ost&kex-chips-dipp-popcornmys hemma hos Carro i alla fall. Och det ser jag väldigt, väldigt mycket fram emot för nu har jag inte träffat Erika på typ hundra år känns det som. Så det styr vi upp i kväll minsann! Och kanske eventuellt att kvällen avslutas på Bittens också, det vet man ju inte. Eller den lär ju, I guess.

Hejdå!


Kommentarer
Postat av: amanda

fin!!!!

2012-01-06 @ 16:29:34
URL: http://dontbeajerk.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0