Mininostalgilördag

Är det bara jag som tycker att mörkret är så mycket mörkare på vintern än på hösten? Eller har det kanske alltid varit så, bara det att jag inte tänkt på det förrän i kväll? Jag körde från Bjärtrå till Härnösand nu vid halv tolv-tolv och jag tyckte verkligen det var kolsvart! Inte en enda liten ljusstrimma kunde tränga igenom. Jag tycker faktiskt det är lite obehagligt, ärligt talat. Bortsett från då jag sitter inomhus och har massa ljus tända.

I kväll har jag jobbat på Konsum i fyra timmar med min lillis. Det var faktiskt ganska kul ändå! Eller det var kul för att hon var där. Och för att jag fick träffa några av mina kära arbetskamrater innan de for iväg och åt god mat på Hornö! Så jäkla orättvist. Jag hade också velat följa! Men jag fick ju tjäna lite pengar och lite kvalitetstid med Ammis i stället och det är ju inte fy skam det heller.

Tog mig en liten sväng in på mejeriet också och hej o hå! Snacka om att slungas tillbaka i tiden två månader. Tro vad jag tänkte då egentligen? När jag trodde att mitt liv var slut. Typ. Föga anade jag väl att mitt liv snarare precis börjat, och att jag sannerligen borde varit tacksam över det som just skett. Jaja, det är lätt att ge banningar till sitt forna jag. Lätt att vara efterklok brukar man visst kallar det!

Nu ska jag fortsätta äta chips och titta på Vänner här. Hoppas alla har haft en bra helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0