Soleeen!

Äntligen har den kikat fram, och humöret rusar i topp på en gång :D Och när jag sedan lyckades få igenom att vara ledig på stadsfestlördagen så blev det ju ännu bättre. Nu jobbar jag på fredagen till klockan fem, men nu för tiden när jag faktiskt bor (!!!) i stan så gör det ju inget :D Var värre förr när jag bodde i Bjärtrå (<3). Jag känner att det liksom kommer lite med åldern, det här med att se fram emot stadsfesten.

Det finns dock ett litet moln på min himmel just nu, om man får tala lite metaforiskt här, eftersom vi har inflyttningsdag bara ett par dagar innan stadsfesten. 15e juni närmare bestämt, och jag hade ju TÄNKT att mina brudar skulle få komma till mig då. Men det känns väl kanske inte sådär jättekul ifall vi inte har fått det fint. Inte för att jag tror de skulle bry sig men ändå :) Nästa helg bär det i alla fall iväg till IKEA för att inhandla allt vi behöver, så det ska bli superkul. Maggie följer nog också med om allt går som planerat :)

Hm, vad mer då? Jo, jag var ju och klippte mig nyss. Hon frågade, när hon var klar, om hon inte kunde få göra lite "buslockar" på mig. Och den lilla flickan i mig tjöt av förtjusning, vad roligt! Så jag lät henne göra det, tänkte att det ju kunde vara kul, jag som aldrig har lockar. Men när hon hade börjat ångrade mig. För det finns nog ingenting jag tycker är värre än att komma från frissan och vara superstylad. Som att jag liksom vill visa upp mitt nya hår extra mycket och få komplimanger osv. Nej, huga. Men nu är jag hemma i tryggt förvar!

Ska slänga in en tvätt nu tänkte jag, och sedan kvart i fyra kommer mamma och hämtar mig för då ska jag åka hem och äta och färga håret på henne och lite sådär. Blir säkert trevligt :) Äta pappas mat igen (jag ska alltså inte äta mammas hår, om ni nu trodde det). Så ni får ha det så bra så länge. Hejsvejs!


Herregud vad långt jag har skrivit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0