Sköööön dag

I morse fick jag åter igen promenera i regnet till jobbet. Så jäkla drygt då jag inte har något paraply! Får gå och tjurhålla i "kapushongen", som momma säger, för att jag inte ska bli helt blöt i ansiktet. Men det funkar ju i alla fall, eftersom jag har en hyfsat vattentät jacka. Den räcker i alla fall för tio minuters-promenaden till jobbet :)

Jobbade bara mellan nio och tolv i dag också så det var en riktigt skön arbetsdag. Särskilt när ca 40 minuter försvann där då jag gick iväg med några arbetskamrater för att titta på "det första spadtaget på bygget för den nya coop-butiken". Haha, det var nog det roligaste jag sett. Så jäkla upplagt och konstgjort. Men ja, det var ju mest symboliskt liksom så lite kul var det ju :)

När jag hade jobbat lånade jag mosters monsterkärra och susade upp till mormor med en liten morsdagspresent i förskott :) Tror hon blev glad faktiskt. Och så bjöds det på lite kaffe och smörgås och så. En av hennes kompisar var där också så det blev en hel del surrande! Vid tre tog jag mig därifrån.

Nu sitter jag här och Chrille håller på och gör en massa mat. Min man passar bra i köket han, det måste jag säga. För övrigt ser jag fram emot vår flytt mer och mer nu. Ska bli så härligt att komma till ett ställe som jag äntligen kan känna som "mitt" liksom. Få inreda själv och ha mina egna saker (läs böcker, haha) där och så. Tror det kommer bli kanonfint!

Men ja, det var väl allt jag hade att säga för i dag. I morgon jobbar jag en sväng till fyra sedan vet jag inte vad som händer. Ska väl ta och dammsuga lite här och så. Känner att det var bra längesen nu då vi inte hade någon veckostädning förra veckan.

Hejhej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0