WHAT!

Alltså, vad var det där... Säga vad man vill om böcker som görs om till filmer. Jag kan köpa att filmerna alltid blir sämre, just för att man blir tvungen att kanske ta bort några små detaljer - som kan tyckas göra boken bättre - för att filmen inte ska bli fem timmar lång.

Men att helt TA BORT en detalj som i princip gjorde hela filmen, och sedan ta bort en detalj som inte alls skulle gjort filmen längre alls. OCH SEDAN ändra hela slutet totalt? VARFÖR ändrade de slutet? Jag blir fan arg alltså. Och det som gör mig mest arg är väl författaren. För om jag förstått saken rätt måste man alltid rådslå med författaren till boken då man gör om den till manus, och varför gick hon då med på att mangla hennes fina bok så totalt? Det begriper jag bara inte.

Jaja, nu ska jag inte totalsåga filmen. Med en objektiv syn så var den säkert riktigt bra. Och några tårar framkallades ändå hos mig, tänker att det har att göra med att jag är så otroligt blödig. Och helst när det handlar om saker likt dessa. Och jag har hört många, som inte läst boken, som tyckt att den här filmen varit otroligt fin.

Men irritera är jag. Det kommer jag inte ifrån. Fan då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0