Idol

Sitter och tittar på idolrepriserna nu. Alltså, jag vet inte, jag har kommit att utveckla något slags hatkärlek till det programmet. Men det är ju onekligen helt fantastiskt roligt med audition-avsnitten, det går inte att komma ifrån. Man undrar ju hur många kompisgäng och familjer det finns i det här landet där varenda medlem är tondöv. Det kommer någon som är helt sanslöst dålig, och alltid står det någon där utanför som blir helt chockad över att de inte gick vidare? Då måste ju det, med andra ord, betyda att det är någon som alltså tyckt att denna person skulle platsa i idol? Haha, oslagbart.

Men härligast av allt tycker ja ändå att juryn är. Jag kommer ihåg i början, hur jag ogillade Andreas. Jag tyckte han såg ut som en gubbsjuk sönderopererad fjant, haha. Men jag har heelt ändrat uppfattning, han säger så roliga saker precis hela tiden! Och resten av gänget också. Man kan ju inte annat än älska Anders Bagge som är så söt hela tiden. Och de verkar framförallt ha roligt tillsammans! Det är verkligen underbart att se. Till skillnad från förra juryn, som jag verkligen inte alls gillade.

Varför jag ändå inte helgillar idol är för att jag ofta tycker att det är så mycket dåligt som blir kvar för länge. Eller att något alldeles för bra åker ut på tok för tidigt. Men ja antar att det kanske är så det ska vara? Det är ju trots allt alltid de bästa som är kvar i slutet. Och trots att man vet att det kommer gå bättre för tvåan än för ettan, så sitter man ändå alltid och hoppas på att ens favorit ska vinna hela skiten. Det är ju så! Så nej, tummen upp för Idol. Tror det kan bli en riktigt bra säsong :)


Mariette. Min favorit från förra året, tror jag nog. Klarade inte av henne från början, men shit pommes vad grym hon var! Det går inte att komma ifrån att hon hade en helt underbar pipa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0