You promised to never grow old

Ja, hur fasen ska jag börja? Jag såg en film i kväll, jag bestämde mig för att se en av mina favoritfilmer. Eller, den är nog faktiskt min absoluta favoritfilm. Den är så vacker, så... Nej, jag finner inga ord. Den här filmen har ett sådant otroligt budskap, och jag gråter som ett litet barn varje gång jag ser den. Nästan från början till slut. Filmen heter kort och gott HOOK, och handlar om Peter Pan - efter att han vuxit upp.



En av mina favoritscener är, när "the lost boys" inte tror på att Peter Banning verkligen är Peter Pan. Och den nuvarande ledaren försöker få över alla på sin sida. En enda jätteliten pojke stannar kvar på Peters sida. Han inspekterar honom noggrant, klämmer och känner, innan han utbrister "Oh, there you are, Peter!". Åh, herregud, tårarna bara sprutar på mig varenda gång.

Fan alltså, se den om ni har möjlighet! Ni kommer inte ångra er.





Och kom ihåg:
We don't stop playing because we get old. We get old, because we stop playing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0