Mitt skratt är min bästa ägodel

God natt, bloggen!

Haha, något jag funderat på faktiskt: kan man börja en "hälsning" med att säga god natt? Alltså, man säger ju god morgon, god middag, god afton osv. Och ingen av dem betyder ju hejdå liksom? Ojoj, någon här som börjat med nattbabblet verkar det som.

I dag är det fredag, eller nej i dag är det lördag och igår var det fredag. Men jag tänker prata om fredagen som i dag, bara för att jag inte sovit. Logiskt?! Jag jobbade från åtta till fyra. Och jag kan säga att jag har haft en såndär dag där jag verkligen borde ha stressat som en galning. Men jag bara bestämde mig för att jag vägrade göra det, så jag har minsann haft lugna gatan i dag! Förutom då strax innan jag skulle gå hem, då allt körde ihop sig ;)

Sedan skulle jag och Emlan handla, och därefter flänga runt halva jordklotet innan vi kom hem hit till Bjärtrå och började laga till tacos som skulle åtnjutas framför Idol! Och jag måste säga att jag är så oerhört besviken. Jag förstååår inte hur Linnea kunde åka ut? Hennes sista låt var bara så jäkla underbar, hon slog de andra med hästlängder. Alltså ja, Jay var sinnessjukt grym han med, och likaså Olle. Men nej, jag kan inte förstå. MINNAH ÄR SÅ JÄVLA TRÅKIG!!!!?

Jaja, tanken var i alla fall att vi skulle se film nu innan vi gick och la oss. Men det kom en massa annat mellan så till slut vara alla (utom jag, som det verkar) så trötta så det blev sängen i stället.

Så här sitter jag nu, på tvrumsgolvet för mig själv. Levande ljus lämnar ett dansande sken kring mig samtidigt som jag lyssnar och njuter av Ted Gärdestads underbara musik. Tror jag ska ta och knyta mig alldeles strax jag med. Ska bara njuta av lugnet en liten stund till :) Godnatt nu, på riktigt.


Jag är glad i alla fall, att min sommarglass är kall.
Att mitt vinterelement kan ge mig värme.
Ner i botten av min själ,
finns det ängslan gott och väl.
Men mitt skratt är nog min bästa ägodel.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0