Lite förändring

Förändring förnöjer, säger de. Eller jag kommer i alla fall ihåg att världens bästa lärarinna sa det till mig och Magda någon gång på högstadiet när hon tyckte att vi satt alldeles för ofta tillsammans, och dessutom på samma plats! För övrigt så tänker jag väldigt ofta på den lärarinnan. Hon har lärt mig, bokstavligt talat, allt jag kan om det svenska språket! Alla regler om kommatering, allt om "undantag som bekräftar regeln" (ett uttryck som jag än idag inte kan svara på vad det betyder), särskrivningar osv. Och sist men inte minst, så var det hon som fick mig att älska svenskan! WIHOOO, en meeeegacyberkram till världens bästa Agneta Amnell som jag minsann måste ta och berätta allt det här för personligen någon gång :D

Men men, åter till det nya utseendet. Jag vet inte om jag blev så värst nöjd, men ändå som sagt - skönt med förändring. Och jag ändrade lite i menyn till höger, till det bättre enligt mig. Lite mer personligt och så. Annars är det ju pretty much the same, samma färger och samma typsnitt på texten. Bara rubriken som jag matchat med headern.

Annars har dagen varit som vanligt. Lång, men samtidigt kort. Tråkig, men samtidigt rolig. Det drygaste just nu är väl att vi börjat med "chip", alltså att man ska använde chipet på sitt betalkort i stället för att dra. JA REDAN, tänker nog alla. Men ja, nu är det så. Vi var sist med det här. Men tror ni att folk lärt sig det från alla andra butiker för det? Neeej, då. Självklart inte. Här får man sitta och upprepa och upprepa och upprepa. Inte för att jag är bitter eller elak, jag förstår ju att det är svårt om man inte kan. Men ja... I bland vore faktiskt paret som finns placerade på varsin sida av huvudet bra att använda sig av :)

Nä, nu ska jag faktiskt ta och lägga ner. Vänner väntar, och till det ett glas trocadero! God afton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0